|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt från öppet luftfilter till orginal luftfilterbox vad är det mer för slang som skall kopplas in på baksidan på luftburken samma sida som luftmängdmätaren i ett hål på ca:2 cm i diameter?sitter på den sidan av boxen där ren luft kommer. BMW FOR EVER!!! | |
|
Det sitter en ventil på luftfilterboxen som styr vattenflödet till gasspjällen. Det är kanske den som fattas? |
|
|
Hur ser den ut? någon som vet skall den vara kopplad till något? måste den sitta där ? BMW FOR EVER!!! |
|
|
Det är en liten termostat som öppnar varmvatten till gasspjällhuset när det är temperaturer under 0 grader, för att förhindra isbildning på gasskivan (den som öppnar när man gasar). kolla pdf dokumentet på sidan 6 Länk |
|
|
Wardof: Tackar! Det där har jag undrat länge vad det är för en pryl! // Kalle |
|
|
Det är nog inte alla bilar som har en för jag kan inte hitta någon sådan på min bil en BMW 320i-95 med vanos.Skall det inte vara en eller? BMW FOR EVER!!! |
|
|
Kitte Kolla din mail |
|
| Jag har kollat i etk och där såg jag ingen termostat på M52 motorn. | |
|
Hejsan, jag lyfter den här tråden. Min fråga är vad som kan hända om man pluggar dom 2 slangarna? Eller kan man på något annat sett "gå runt" den? Jag vill ta bort min luftburk och ersätta med ett öppet filter Tacksam för svar! |
|
| edit: PDF filen fungerade inte :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.