|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar starkt på att skaffa mig en 5-serie Touring. Jag har nu hittat en som verkar intressant.. men vad tror ni som är lite mer insatta? Info om bilen: BMW 528iT M FULLUTRUSTAD SAMT NAVI TV Årsmodell: 1998 Mätarställning: 14.200 mil Färg: Svartmetallic Karosseri: Kombi Extrapris:179.000 kr Info: * All M-utrustning från fabrik (chassi, nivåreglering, stötdämpare, M-ratt, M-knopp mm) * Ljusgrå inredning med ljusgrått Montana Buffel-läder i perfekt skick * Sportstolar med utdragbart benstöd, Stolsvärme fram och bak, * Ädelträ inredning, * Multifunktionsratt * Telefon för SIM-kort med inbyggd handsfree (sköts från ratten) * Original GPS Navigationsanläggning inkl. TV * Regnsensor * Aut. avbländande innerbackspegel * Farthållare * Fjärrstyrt C-lås med original BMW larm * El-fönster + speglar * Anti-spinn * Stora datorn med färddata * RDS stereo, CD-växlare för 6 skivor * Nymonterad avtagbar dragkrok med dolt fäste * Xenon ljus * ECC med dubbla klimatzoner * Nyligen lack konserverad * Bensinvärmare * Full service bok (Aukt. BMW verkstad, Datautkörning från senaste servicen) * 17” BMW original gjutna splitfälgar med mkt bra däck (235/45/17) N. nya vinterdäck på separata fälgar * Softclose baklucka med öppningbar ruta Nybes UA. OBS! BILEN ÄR MYCKET VÄLSKÖTT OCH I ETT ENASTÅENDE SKICK IN OCH UTVÄNDIGT SAMT FUNKTIONSMÄSSIGT PERFEKT!!! | |
|
Svensksåld eller import? Oavsett härkomst så tycker jag priset är i saftigaste laget, även om bilen är välutrustad. Det hade dock varit ett plus om bilen haft antispinn (DSC). Om vi utgår från att bilen är importerad från Tyskland tycker jag att ca 165' är ett rimligt pris med tanke på miltalet (då utgår jag från att allt är 100% okej med historik etc). E39 touring är hur som helst en riktigt fin bil, lycka till! =) roadZter |
|
|
Det är en import =/ Dom har haft bilens pris för 199tkr men har nu ett extrapris på 179tkr.. tror jag kan få ner den till 170tkr. Ps. Enl. annonsen så har den antispinn |
|
|
Skilj på ASC som är antispinn samt DSC som är dynamisk stabilitets kontrol. antisladd + antispinn. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Antispinn och DSC är inte samma sak. ASC är antispin DSC är antisladd. /T.P. Länk |
|
|
T.P: Jag är som lucky lucke :) Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Ok .. ska försöka vara flitigare med sökfunktionen =) Men är man överens om att 170tkr är ett bra pris för denna bil? |
|
|
Bass: Jag anser att 170' kr är ett rimligt pris, det viktigaste är inte några få tusenplappar hit eller dit utan att du känner att detta är bilen för dig och att den är i bra skick. Letar man bara efter den billigaste bilen får man många gånger vad man betalar för. Oavsett om bilen ser kanonfin ut och nyligen är besiktigad utan anmärkning rekommenderas ett M-test alternativt konditionstest på BMW (småpengar i sammanhanget). Jag skrev felaktigt antispinn tidigare men menade antisladd (därav DSC = antisladd inom parantes). roadZter |
|
|
wendtan: Det är bara att erkänna att du är för snabb för mig. Bass: Det som står i wendtans inlägg angående sökfunktionen är en rad som kommer med automatisk i alla hans inlägg, det var inte riktat mot dig. /T.P. Länk |
|
|
Hmm.. ska jag be om att få ta bilen till M-test innan jag betalat bilen.. eller gäller det nå regler så jag har ett par dagar på mig att M testa bilen efter köp?.. Är noob i sammanhanget här känner jag. |
|
|
Om jag köper bilen med 14.200mil för 170.000kr.. och sedan bestämmer mig för att sälja om ett år ex.. 16.000mil, vad kan man få bör bilen då? Är detta ett korkat köpi den synvinkeln? Nån som vet el. tro nåt? |
|
|
Bilköp är alltid "korkat" om man skall se det rent ekonomiskt, inte minst om man planerar att sälja redan efter ett år. Om du tänker på att det höga miltalet skall skrämma bort potentiella köpare så tror jag inte att det är värre med 16.000 mil än bilens aktuella mätarställning på 14.200 mil. Behåll bilen tre år för en något bättre kalkyl. roadZter |
|
|
hmm. var nog den jag tittade på. Reagerade för det höga miltalet och tappade intresset när det inte var minnne el. steptr. Om jag nu skall köpa en "ny" bil" som skall vara med mig några år är risken att 14000 mil är lite mycket att starta med. Det är ju trots allt 170 000 kr och jag tycker att för de pengarna finns det bilar med mindre miltal. Även om den kanske inte har buffelläder och softclose. Men jag skall inte kasta sten i gla........ Jag gillar också välutrustat så kanske ändå.. spar till en.... Länk |
|
|
Ett par exempel bara: BMW 528 1998 BMW 528I TOURING M PKT SNITZER SÄNKNING INTEGRERADE BARNSTOLAR BAK. FACE LIFT 02- VITA BLINKERS. RING ELLER MAIL FÖR MER INFO EV BYTE MOT CHEVROL... 12.000 mil Stockholms Län Stockholm 155.000:- 9 dagar sedan BMW 528 1998 manuell BMW med plychklädsel. 6x airbag cd buissnes class 4x elhissar ASC carbon inredning 16 Alu klimat anläggning lastnät & Rollo Nokia GSM... 13.100 mil Västernorrlands Län Örnsköldsvik 130.000:- 2003-04-16 BMW 528iA Touring 1998 1 ÄGARE, GARANTERADE MIL, FULL SERVICEBOK, STEPTRONIC, SVART MONTANA LÄDER, KLIMA, ÄDELTRÄ, M-MULTISPORTRATT, KOMMUNIKATIONSPKT MED INTEGRERAD HA... 12.000 mil Hallands Län Kungsbacka/Göteborg 165.000:- 2003-04-04 BMW 528iA Touring 1998 Klimatronic sportratt nivåreglering steptronic shadowline skisack xenonljus sommar o vinterdäck på lm fälg nybesiktad o skattad. 12.300 mil Stockholms Län Stockholm 155.000:- 2003-02-27 spar till en.... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.