|
|
|
|---|---|
AIKsteffe |
Hejsan! Går i bilbytartankar och har spanat runt lite och fastnat för antingen en 99 328 ci, ca 4000 eller en 325 ci 01:a med ca 5000 på mätaren...Båda svensksålda och ungefär samma utrustning som skinn, sportstolar, sportchassi etc och båda är svensksålda och fullservade, finns hos handlare och betingar ungefär samma utgångspris..Tänkte därför be om lite kloka synpunkter från er här på forumet...den ena är ju äldre men med större motor vs mindre motor men nyare...Kan inte bestämma mig!!! MVH Stefan |
|
Ja du steffe. Det valet får du göra själv se du... :) Allvarligt, har du kört båda? Är skillnaden i 300cc värt den äldre bilen så att säga. Förmodligen så lär ju 325:an betinga ett något högre värde ju längre tiden går. Skiljer ju trots allt 3 år på dom. Men det är ju ett svårt val, även om det är ett ganska delikat problem. Heja Gnaget! "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
| Jag skulle valt den nyare av de två, kommer hålla värdet bättre. (även om det rasar fort) | |
| Och Anders det skiljer bara två år.... 2001-1999=2 | |
| Skulle valt 325:an. Ungefär samma acc. och du får en nyare bil som kommer betinga ett bättre värde. | |
|
Fast som gnagare så lär ni väl inte lyssna på en Djurgårdare som jag.... Kan inte ni berätta vilken serie AIK spelar hockey i nu, har inte sett dem i tabellen under hela vintern? |
|
|
buuu :)) Jag skulle förmodligen också valt 325:an om det är samma pris på dom, vilket f.ö verkar lite konstigt. Dom brukar ligga lite högre vad jag sett. Och det beror väl rimligtvis på åldern.. Steffe, Hur mycket skiljer i pris mellan dessa? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Den nyare alla gånger! //Marin |
|
|
Håller med alla andra, förutom när det gäller sport (Bajen regerar). 325 är en roligare bil än 328, men provkör och avgör vilken av dem som skapar mest habegär. My Bimmer is my mistress |
|
AIKsteffe |
Tackar för alla synpunkter hitills och visst kan jag lyssna på djugårdare oxå...:) Anders S. Nix, ännu sålänge har jag bara provat 328:an...rätt stor skillnad mot 325:an jag har nu men där skiljer det ju 6 år och ett antal mil!! Ska testa 325:an i helgen! Prisskillnaden är i dagsläget (prut på ena via tfn!) den andra till utsatt pris ca 5000 till 328:ans fördel... Jo, är nog också inne på att välja den nyare av de två...värdeminskningen borde som en del påpekat bli mindre för den nyare varianten förutasatt att den håller vad säljaren lovar!! Sportsnacket får vi ta i annat forum...;) MVH Stefan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.