AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.502

motorn knackar - bmw 325a93a

_A
11
_AMUS_
bmw 325 coupe-92
hej!
var och kollade på en bmw 325 93a kupe på en auktoriserad bmw firma igår, årsmodell 93, 15 700 mil, väl ifyld servicebok,importerad 2000 ,grönmettalic, 3 ägare i sverige...firman hade olje servat den nyss..bilen var fin utvändigt, men man såg satt den vart omlackad på vissa ställen, typ framskärmen.. inge rost, eltaklucka, elhissar, farthållare,immobilizer, vinge bak med bromsljus, lm fälgar, 4 mm kvar på däcken, inga vinterdäck,dragkrok, original stereo satt i, lite sliten förar stol..
dom fel jag hittta var fukt under golvmatttorna i baksätet, stor sprickai vindrutan, vibrationer när man bromsa försiktigt med färdbromsen när man körde( ojämna bromskivor?)
det enda jobbiga med den var att den gick knappt att starta ibland, försäljarn sa det var batteriet som var dåligt, men hur ska jag kunna veta det, den liksom tickade när man vred om nyckeln,ibland starta den ibland inte, sen då motorn som knackade på tomgången och varvet låg på bara 550 rpm ungefär, den lät verkligen inge bra på tomgång, typ lite diesel aktigt, vad kan va fel? vanosen som spökar el kamaxlar som är slut? kanske är hårtkörd?:(( men den gick annars som en klocka när man körde en, satan vilket drag och vilket ljud,
dom ville ha 58 000 för den, och dom skulle kolla upp det där med motorn sen fick jag med nån trafiksäkertshets försäkring på en 1mån el 500 mil, men den gäller ju inte precis om motorn rasar..fyfan det här är så svårt, jag som inte kan nåt om bilar..jag vill gärna köpa den men vill samtiigt inte laga den för hur ycket somhelst, vill ha en första bil som är schsyt och funkar någorlunda..vore underbart om nån kunde svara snabbbt på det här.mvh henke
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
jag skulle nog inte köpa den om den kanckade från motorn .. kan ju vara en bilig historia eller en dyr svårt och avgöra...
Min kusin hittade en tok fin 325 E36 full servicbok dock var den inte nerlackad så den såg lite gubbig ute men för övrigt i jävligt bra skick...

så jag tycker det låter lite mycket om det är fukt i bilen och om rutan är spräkt plus att motorn knackar .... inte en bil som jag skulle köpa för 58 iaf =)

lycka till iaf ...

mvh Teres
Du borde kunna hitta en betydligt finare för 58000:-!
Det där låter som ett skrot....
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Den bild jag fick av din text gav inga positiva vibbar, omlack (som syns), vattenläckage och risig motor etc.
Jag tycker det låter som ett "lik"....

Det finns många välskötta exemplar av 325 för de pengarna!
Sök vidare i stället och finn ett fint exemplar. Att fixa till halvrisiga bilar blir alltid dyrare än att köpa en fin bil direkt, även om du får lägga några kronor extra vid köpet!

Mvh
Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Om det var den som står på Inges bilservice i Borås så kan jag meddela att de ej längre är auktoriserade BMW-återförsäljare. De är numera auktoriserade Huyndai-återförsäljare.
Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Ursäkta menade Alingsås, inte Borås.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

För fasen, kolla vidare. Finns fina bilar för det priset, utan (synliga!) fel åtminstone.. :)

Förresten, vad menar du med aukt. bmw-handlare? Inga bmw-handlare säljer väl importerade bilar, eller är det bara vissa som skickar sina bilar vidare? Vilken firma var det?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Köp icke är mitt råd! Som alla andra säger. Det finns många andra E36 som är 100 ggr finare för det priset!

mvh

_A
11
_AMUS_
bmw 325 coupe-92
jag vet inte om den är ett lik direkt,hehe den ser skitfin ut på utsidan,lacken äri bra skick , omlackningen syns knappt, men man ser det litegrann om man kollar noga..ringde förra ägaren nyss, han sa att han krockat med en annan parkerad bil och väsnter sidoskärm hade fått sig en smäll, sen ringde jag firman som hade sålt den till förra ägaren, den ar tydligen omlackad på bakluckan också efter en mindre incident..annars sa både killen som hade haft den innan firman som säljer den nu(inges bil i alingsås) och den andra firman att den var i bra skick... han rekomenderade också inges bil ..dom är tydligen väldigt seriösa sa han.. spindeleder var bytta annars, mätarställningen var tydligen kollad också.

angående vattnet under golvmattorna i baksätet sa försäljaren på inges bil att det var på grund av högtrycksspolningen dom hade använt.? kan det bli fuktigt då el? annars vad kan det va för fel tro?

snacka med inges bil idag ,dom skulle kolla upp vad som knackade i motorn, kanske skulle ta enda upp till en vecka.. om dom kan fixa det så funderar jag på köpa den..den går ju hur bra som helst annars :) har vart och kollat på 3 bimmers nu, och ingen har vart i "bra skick" direkt..verkar inte finnas nå riktigt schsyta bimmers i den här pris kategorin..jag köper inte en bil för mer än 55000- 60000 asså.och det här är nog den finaste jag kollat på...
tog lite bilder på den också...men vet inte vart jag ska lägga upp dom..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Varför lägger du ner tid att ens fundera på den bilen?
Omlackad på flera ställen, vatten under mattorna och knackande motor! Det finns andra bilar, jag lovar..
Skulle nog vilja påstå också att en seriös firma inte försöker sälja en bil med dessa skavanker. Om den bilen är den finaste du tittat på så kan du inte kollat så många.. :)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
M50 motorerna kan ticka om ventiltryckarna är slitna. Men, de tickar alltid lite när de är kalla innan de har fått upp oljetrycket. M50 motorerna med VANOS tickar alltid litegrann oavsett temperatur, men det ska inte slamra eller låta illa! Som alla säger, kolla efter andra E36:or också det finns väldigt gott om dem!
32
54
325-TDS
BMW 535D M-Sport Touring -06 Snart
Länk snygg som fan. och är säkert schysst..men det är 13 tusen mer än du vela ge.. Länk går säkert och pruta till 60. såg jävligt fin ut. M3 look på den också....skit i den där bilen. låter inge bra. var det ac i den? du skrev inget om de..och inget skinn..då är bilen värd mindre. polarn köpte sin 325 -92 för med all utr..skinn stora färddatorn..klima..o massa annat för 52...o den går skit fint.
Bmw ludde
Köp inte för fan !

Schnell, Kompetent,
Zuverlässig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.