|
|
|
|---|---|
|
Min generator gnisslar på tomgång vad är felet kan man smörja på något sätt eller den är på upphällning? BMW FOR EVER!!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla så att det någon spännrulle som gnisslar, de kan man plocka bort och återfetta lagren på. Gnisslar själva generatorn så kan det vara lagerbyte på gång. Men vanligast är nog spännrullarna. ///MVH Hasso Länk |
|
Har samma problem men jag lät en lokal verkstad lyssna med stettoskop (stavning?) och dom sade att det är generatorn men dom vet inte vad i generatorn det kan vara, min börjar låta när motorn nått arbetstemp, dom antydde att om det var lagrena så skulle det låta hela tiden, samma sak med spännrullen, iallafall nästa vecka skall jag byta generatorn, har redan bytt remen, men det hjälpte inte, återkommer när bytet är gjort ..... |
|
stefannorr |
Böt lager på min generator på BMW Luleå gick på 1245 kr i oktober förra året. |
|
Om det typ viner från generatorn vad är det då? Inbillade mig att jag hörde nåt sånt ljud idag. |
|
Bmw ludde |
Är nästan 100 % säker att det är spännrullarnas lager som börjar ge upp. Lagerna börjar gnissla när de blir varma, plocka bort och olja in dom som någon ovan sa. Schnell, Kompetent, Zuverlässig. |
|
Har nu bytt Generator....och bilen är TYST fy fan vad skönt....nu kan man äntligen återgå till raggar-rundorna... ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.