AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.260

Centrallås fungerar ej för vänster bakdörr

mi
7
mi98kjma
320i Touring -96
För vänster bakdörr händer ingenting vid låsning/upplåsning.
Det låter inte heller något därifrån.

Hittade en blå kabel som slutar mitt i bagagen (Touring-modell), kan den ha något med det att göra?
Fanns ingen kabel i närheten att koppla ihop den med.
säkring? funkar elhissarna?

Mvh/Soki

Länk
mi
7
mi98kjma
320i Touring -96
Säkringarna hela, förutom en, till "Zusatslüfter"??. En 30A-säkring.

Har inga elhissar bak.

Får nog ge mig på att ta bort dörrpanelen och titta hur det ser ut.
al
86
alfons
320 cab -93.
Berätta hur det går, jag har exakt samma problem på min 4-d E36 318i 1992. Inget ljud alls från c-låset vä bakdörr.

If you are under control, you´re going too slow.
hehe, ironi, fast höger bak (färdrikning) är paj för mig!!!

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Har samma problem på min 320i E-36 där är det motorn i låset som lagt av kostar 750 kr på BMW så det blir bara att handla för min del.Vanligt fel sa de.Lycka till!

BMW FOR EVER!!!
al
86
alfons
320 cab -93.
Onödiga pengar(?), man får väl ta en tur till skroten och se om det går att hitta ngn c-låsmotor där...

320racer
har du kollar så det inte är något kabelbrott. händer ibland i mellan dörr och stolpe...
va vet jag, jag bara gissar
al
86
alfons
320 cab -93.
Jag har kollat min bil iaf. Tog ner inredningen och drog sedan centrallåset upp och ner på framdörren medan jag höll fingrarna på bakdörrens c-låsmotor och länkage, då klickar det och har sig. Ingenting går trögt, men c-låset vill ändå inte låsa/låsa upp även om signalen verkar gå fram och det "klickar" i vänster bakdörr.

Idé?

mi
7
mi98kjma
320i Touring -96
Har mätt spänningen (signalerna) och jämfört med den andra bakdörren som fungerar.
Det fungerar som det ska, så förmodligen är det väl motorn som någon skrev...

Får bli en inlämning...
Ke
16
Ken Ed
316i -92
Har samma problem med vänster bakdörr. Före besiktningen i våras rev jag bort insidan för att kolla. INGA FEL. Jag pillade med en skruvmejsel uppe i låset och plötsligt gick låset upp! Hurra! MEN-nu gick det inte att låsa!! Var så i två veckor sedan gick låset till igen och förblev LÅST. Vad är fel?
Bm
50
Bmw 328i
bmw 328i -97
hej det kan var motor eller kabel avbrot vid dörrstopp
al
86
alfons
320 cab -93.
Ni som är osäkra, ta ner dörrsidan och lägg fingret på motorn eller länkaget och sedan lås och lås upp med centrallåset. Då känner man direkt om det är "liv" i kablarna. På min var det inget elfel, bara motorn som var kass.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.