|
|
|
|---|---|
|
För vänster bakdörr händer ingenting vid låsning/upplåsning. Det låter inte heller något därifrån. Hittade en blå kabel som slutar mitt i bagagen (Touring-modell), kan den ha något med det att göra? Fanns ingen kabel i närheten att koppla ihop den med. | |
|
säkring? funkar elhissarna? Mvh/Soki Länk |
|
|
Säkringarna hela, förutom en, till "Zusatslüfter"??. En 30A-säkring. Har inga elhissar bak. Får nog ge mig på att ta bort dörrpanelen och titta hur det ser ut. |
|
|
Berätta hur det går, jag har exakt samma problem på min 4-d E36 318i 1992. Inget ljud alls från c-låset vä bakdörr. If you are under control, you´re going too slow. |
|
|
hehe, ironi, fast höger bak (färdrikning) är paj för mig!!! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Har samma problem på min 320i E-36 där är det motorn i låset som lagt av kostar 750 kr på BMW så det blir bara att handla för min del.Vanligt fel sa de.Lycka till! BMW FOR EVER!!! |
|
|
Onödiga pengar(?), man får väl ta en tur till skroten och se om det går att hitta ngn c-låsmotor där... If you are under control, you´re going too slow. |
|
320racer |
har du kollar så det inte är något kabelbrott. händer ibland i mellan dörr och stolpe... va vet jag, jag bara gissar |
|
Jag har kollat min bil iaf. Tog ner inredningen och drog sedan centrallåset upp och ner på framdörren medan jag höll fingrarna på bakdörrens c-låsmotor och länkage, då klickar det och har sig. Ingenting går trögt, men c-låset vill ändå inte låsa/låsa upp även om signalen verkar gå fram och det "klickar" i vänster bakdörr. Idé? If you are under control, you´re going too slow. |
|
|
Har mätt spänningen (signalerna) och jämfört med den andra bakdörren som fungerar. Det fungerar som det ska, så förmodligen är det väl motorn som någon skrev... Får bli en inlämning... |
|
| Har samma problem med vänster bakdörr. Före besiktningen i våras rev jag bort insidan för att kolla. INGA FEL. Jag pillade med en skruvmejsel uppe i låset och plötsligt gick låset upp! Hurra! MEN-nu gick det inte att låsa!! Var så i två veckor sedan gick låset till igen och förblev LÅST. Vad är fel? | |
| hej det kan var motor eller kabel avbrot vid dörrstopp | |
|
Ni som är osäkra, ta ner dörrsidan och lägg fingret på motorn eller länkaget och sedan lås och lås upp med centrallåset. Då känner man direkt om det är "liv" i kablarna. På min var det inget elfel, bara motorn som var kass. If you are under control, you´re going too slow. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.