|
Sida 7 av 8
|
|
|---|---|
|
Audi TT: Alla har oftast en annan uppfattning/åsikt bara för man tycker om Bmw så behöver man inte alltid hålla med alla andra. Då hade inte det nog inte varit så många besökare på siten eller? Återigen det ska vara mera märkbar skillnad med sport läget intryckt jag känner stor skillnad på min i alla fall. Dock är det ingen M5 men den fungerar på samma. |
|
|
acey: Det vore tråkigt men när två klagar på samma sak och ingen håller med den andre ja då undrar man hur dom är funtade i skallen... starre: På M3:an är det en märkbar skillnad enligt mig... MVH Patrik Drive it like you hate it... |
|
|
Audi TT: Ett litet tänktvärt tips: Om du vill bli lite mer trevligt bemött bör du ha samma inställning själv. Bemöt andra som du själv vill bli bemött och om du inte vill bli illa bemött så måste du bemöta andra annorlunda än du gör idag. Att på BMWPower säga att M5 är skit och öppet fråga hur vissa är funtade i skallen m.m. är ju som att be om konflikter. Du provocerar (inte bara i denna tråden) och när du får som du vill, d.v.s. att folk ska bli provocerade, så börjar du gnälla!? __ Länk |
|
|
Audi TT: Jag tycker att alla har argumenterat emot dig och sagtt att det visst är skillnad när man trycker på sportläget. Jag förstår inte vad du pratar om? I övrigt håller jag med wolv. |
|
|
Oj jag trodde inte att ni brukade den gyllene regeln här på BMWpower... MVH Patrik Drive it like you hate it... |
|
| Tillför den här AudiTT överhuvudtaget någonting till detta forum?? | |
|
cidair: Vad menar du?? Ska man kasta ut alla som inte "tillför någonting"... Han har väl rätt att framföra sin åsikt,det är väl ett fritt forum i allafall? Om du blir provocerad av hans åsikter så är det väl bara att strunta i dom,som det är nu så gör du han bara en tjänst som håller liv i den här ganska jobbiga tråden.....jo jag vet men jag kunde inte hålla mig....förövrigt så kan jag inte uttala mig om huruvida en M5 e39 är en besvikelse eller inte då jag aldrig har kört en sån... MVH Mathias |
|
|
Kunde inte låta bli att läsa igenom hela tråden... va det tjafsas. :) ne men det är väl tur att alla har olika åsikter, tänk om alla älskade m5an då skulle ju alla som hade råd köpa en sån. Hur roligt skulle det vara? -Ungefär lika roligt som att åka runt i en VolvoV70. Själv så har jag varken kört eller åkt M5an så jag vågar inte yttra mig om den saken. En sak till det här med fartkänsla... kan TÄNKA MIG att M5an inte känns lika rolig som tex M3an pga som alla säger..det är en sportig komfortvagn. Inte en komfortig sportvagn. Hrmm nåt i den stilen iallafall. :) Testa Mb s600 v12 och sedan testa E46 318i. Kan ju räkna ut vem som har bäst prestanda men bara för det så betyder det inte att Mb är roligare. Mvh/Soki |
|
|
Acey, Ja, nåt åt det hållet:) Nej, men jag tycker att E39 M5 är en alldeles fantastisk bil med en lättrampad koppling:) |
|
Njuren |
nästan varje gång man läser en annons om M5 så står det "byttat kopling" då har bilen kanske bara gårtt 8000mil.ja menar ena dagen diskuteras det vilt om hur länge koplingen i en E39 håller "25000mil är inga problem" sen slits kopplingen ut efetr nårra tusen mil i M5.Klart de e 400 pollar i den men man kastar väl int ein en "vanlig E39" koppling i en "sportbil"??Ngn nämde att de vatt med om en M5 som bytar koppling var 250mil ja menar hallå... BMW - i nöd och lust |
| En koppling kan man bränna på 50 meter om man vill oavsett bil, men visst är M5ans koppling känslig. I värsta fall får man byta svänghjul också. | |
|
Audi TT: "Kopplingen på bilen var byt och den hade bara gått 240 mil men även den kändes töntig och klen." Tycker denna meningen säger allt. Varför ska en koppling vara tungtrampad när det inte behövs? Slirade den? Skulle en koppling vara bättre i dina ögon om den var mer tungtrampad fast hade exakt samma förmåga att överföra vridmoment? Antar det. M5 är en bil som levererar sjuka prestanda på ett väldigt snyggt lugnt sätt, den gör det antagligen för snyggt och lugnt för din smak. Helt ok. Olika vad vi är ute efter vid bilkörning. Olika bilar gör jobbet med mer eller mindre "biverkningar", fast biverkningar uppfattas olika av folk, en del tycker det blir en bättre upplevelse fast prestandan är den samma. Storebror Kilander |
|
|
Hallå ja! M5 vinner på alla sätt jämfört med en Audi TT, fel bil att jämföra med, wannabe porsche som hade urdålig väghållning i höga farter & fick antispinn & en liten vinge som standard. |
|
|
Angående kopplingar: det är ju bra att de inte är så tröga att det blir jobbigt i trafikköerna. MEN! ett visst motstånd tycker iaf jag är på sin plats i en lite potentare bil. Ger en lite bättre känsla tycker jag, absolut! Men visst, det går att få en sportbil tyst som en familjebil och en familjebil att låta som en räcer.... Tycke & smak förståss. M.V.H. |
|
| Tycker vi ska vara glada att M5'an inte är automat.... Som t.ex RS6..... Hur "sexigheten" slår i botten av det är föga beskrivbart... | |
|
nä det hade ju inte vart direkt toppen o ha en automatare. M bilar är ju till för att "köras" o inte "åka" med... |
|
|
Hej vänner, Tycker detta känns som en testosteron-fight? Om Audi TT inte gillar bilen så är det helt okej för mig. Att han säger att det är en skitbil(om han nu sagt det?) är isåfall ett tecken på okunnande? Detta verkar enbart vara en tråd som uppstått för att skapa irritation bland medlemmarna, och uppenbarligen lyckas han? Det jag inte förstår är varför han lyckas med detta?? En audi TT är vad han själv kör medans han sågar BMW´s top of the line modeller? Det är ungefär som om jag äger en fiat barchetta och kliver in på ett Ferrari forum och sågar deras 550 maranello??? Oklokt, dumt. Som att kasta sten i glashus! Om Audi TT nu tycker att M5 inte är en bra bil så är det helt okej, men detta forum kanske är fel forum att vara på då?? Nipply |
|
|
Som sagt jag tror inte att jag har skrivit "skitbil"! Jag gillade inte M5:an enbart för känsla i bilen. Visst du kommer ifrån A till B snabbt men det känns inte. PS: Sen så kör jag S2000 nu istället. MVH Patrik |
|
| Vill bara säga att jag håller med Audi-TT. Jag fick precis samma känsla när jag provade en M5-E39. Den kändes som en 523 med stor motor, dålig fartkänsla = ingen racer utan mer som ett rullande vardagsrum med grymma omkörningsmöjligheter, långt ifrån samma rapphet i svängar som en M3. Jag är övertygsad att detta beror på att bilen är för tung samt för ljudisolerad. 200 i M5 känns som 100 i en M3-E36, 250 i en M3-E36 känns grymt så att man nästan blir rädd. Det spelar stor roll vilken bil man precis har kört när man provar en M5. Första M5 jag prova hade jag precis kört en 523 och då va M5 grym, andra gången körde jag en M3-E36 3.0 som gick grymt bra och då kändes M5:an gubbig och tråkig som beskrivet ovan. Kan bara konstatera att bilarna (M3-M5) vänder sig helt till olika kundkretsar. Jag tillhör den kretsen som tycker att M3 slår M5 i allt utom kanske utrymmen och långresekomfort. Min nya M3-E46 är grymt underbar på alla punkter utom 1. Fartkänslan är lite sämre än på E-36:an jag hade innan för att E46 är mer modern och ljudisolerad. Ja grabbar det är inte alltid så att dom nya bilarna är bättre på allt... ///mip M forever... | |
|
De som blir besviken på en M5:a hade helt felaktiga förväntningar på bilen. Den som hoppas att bilen ska vara en kvick och spänstig liten rackare blir naturligtvis besviken. Det SKA inte kännas som 200km/h när man kör i 100. Bilen ÄR framtagen för att den ska gå tyst, allt annat hade varit ett misslyckande. Så här skulle jag vilja uttrycka mig: Alla som blir besvikna efter att ha provkört en frisk M5 ska inte vara besvikna på bilen, utan på sig själv för att helt ha missförstått konceptet med bilen! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.