AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
601

C-lås alltid 2 gånger

ta
90
tach
E36 325i
när jag låser min Limo så får jag alltid låsa 2 gånger då första gången så låser den upp.....någon som har några teorier/erfarenheter?

Om det kärvar eller ligger emot i mekanismen på ngn dörr så kan det bli så att det låser och låser upp, som du beskriver. Jag råkade böja till armen som går till låsknoppen på min dörr, med samma fenomen som följd på min bil. Bilen låste om jag gav den några försök.
ta
90
tach
E36 325i
kan ju vara något sånt men den följer ett mönster alltid 2 gånger aldrig 1 eller 3 osv, kan ju läggas till att jag efter att ha kopplat bort minuspolen på batteriet i 30 sek så uppstod detta fenomen...

sno
Jag har samma problem fast lite vice verca, dvs nær jag ska låsa upp.
Detta gæller endast dørren på passagerarsidan.

Nær jag kommer på morgonen får jag alltid trycka lås upp (dørren på førarsidan øppnas) - lås (den låser førardørren igen) - lås upp (båda dørrarna øppnas).

Samma sak dær, aldrig 1 eller 3 ggr, _alltid_ 2.. har næstan blivit så jag inte tænker på det. Låsa gør den alltid utan problem.

Notera att detta endast hænder på morgonen eller nær bilen stått en længre tid (några H), dvs går det inte om jag førsøker återskapa det igen efter bara några minuter.

Lustigt ær att en annan 323Ci-00 jag kollade på i Københamn hade _precis_ samma symptom.

Någon annan som kænner igen detta?
Använd sökfunktionen. Många har haft detta problem :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
kolla upp kabelstammen som går längs gångjärnet på bakluckan! Troligtvis flera uppspruckna/brott bland kablarna där. Jag vet att det låter crazy, men har upptäckt att det till 99% är så på ett flertal E36or.
När te x ett brott eller brott på kabelhölje uppstår så uppstår kortslutning. Det är c-låsmodulens signal att ngt är fel. Oftast uppstår kortis mellan bakluckans c-låsmotor och skyltbelysningen. Kolla genom att dra av den yttre svarta slangen/isoleringen.
ta
90
tach
E36 325i
scnitzermann:
Kollade på kabelstammen men inget verkade trasigt, den var hel och fin, så jag klippte upp den och upptäckte att 2 kablar var av, fixade det och vips så fungerar clåset som det ska, plus att ena (som jag trodde att lampan var trasig) nummerplåtsbelysningen också nu fungerar ...tack för tipset!!
en liten grej dock nu lyser innebelysningen konstant även om jag låst och så....någon som har liknande fel?

sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Prova att "nollställa" controllboxen till c-lås, innerbelysning genom att lossa batteriets neg. - pol. Ännu ett löst fall med kabelstammen bak. Jag vet en snubbe som blev uppmanad av BMW att byta c-låsmodulen, 2300:-.
Sp
16
Spaggen
325i -91
Har du kollat den lilla strömbrytaren i "dörrnäsan"? Alltså där dörlåset hakar i.

Min brytare är paj där vilket ger exakt samma symtom
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.