AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
605

suspn level...?

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Har bytt färddatorns språk till engelska i min e34. Idag fick jag upp ett meddelande "SUSPN LEVEL... OWNERS MANUAL" Efter meddelandet var det ett rött + . Vad betyder pluset? Kan detta ha och göra med nivåregleringen (suspension level)? Har någon fått upp detta förut?
Tack på förhand,
Danne
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
+:et betyder väl att det kommer mer text.
Har du kollat oljenivån?
Kontaktfel, reser sig bilen i bakkant när du startar bilen?

M V H
Stephan

Dandelue
540iA Touring -94
STEPHAN- Oljenivån i motorn (om det är det du menar) kollade jag härom dagen så det är lugnt. Bilen reser sig inte i bakkant när jag startar den... det är bara om jag lastar som en gnu som nivåregleringen funkar. Har hört att just nivåregleringen kan börja läcka men hur artar de sig i felmeddelandet då?
Danne

- H U M A N R A G E -
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Min bil reser sig nån cm när jag startat bilen. Vet inte om det ska vara så på alla bilar med nivåreglering.
Mina bakdämpare småläcker lite men den har aldrig varnat och den klarar full last utan att bottna.
Varnar den varje gång du stängt av bilen?
Annars så skulle jag nog kontakta någon mek. Jocke i Sollentuna, (vid vässjöbacken) t.ex. eller Per Larsson i Huddinge.
Lycka till!

M V H
Stephan

46
Tove
525i Touring -92
1802 -72
325i Touring -89
Iochmed att du har checkkontroll så tror den att nivåregleringen är trasig om bakändan är för låg, sitter en sensor på högra länkarmen. På min behövde jag bara justera upp nivån lite, så slutade det att plinga. Vill du inte ha den högre bak kan du justera sensorn istället.
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Tack för alla svar! Den har inte varnat för det igen. Kanske var dety att bilen var TVÄRLASTAD när meddelandet kom upp. Har alldrig haft problem tidigare... Konstigt. "Digital glitch" som jag brukar säga.
Tack igen.
Danne

- H U M A N R A G E -
Länk
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
En liten sak Dandelue: Jag tror ganska säkert att stephan menade oljan till servostyrningen eftersom nivåregleringen och styrningen har samma oljebehållare...

Diesel-räsern
Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Tarzan- Kom på det precis efter jag skrev med. Ibland är handen snabbare än hjärnan. Tack;)
Danne

- H U M A N R A G E -
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.