|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt att få lite mullrigare ljud i min bil och funderar på att ta bort sista ljuddämparen och sätta dit två raka rör istället. Är det någon som vet hur det kommer att påverka bilen rent prestandamässigt. Kommer den gå sämre på grund av för lite motstånd? NÅgot annat tips? Mattias | |
|
nepp, det kommer den inte göra, om du inte åker tvåtakt... :D /björn |
|
|
Tack! Sist jag kollade så tände stiften var annan gång kolven vände i det över läget så jag måste ha en fyrtakt.=) |
|
| supercharged: Vad baserar du dina inlägg på egentligen? K. | |
|
Kommer troligen att låta för jä**igt! Kul i typ fem minuter, sedan bara jobbigt.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nejnej, ta bort sista burken och du har världens skönaste sång när du drar genom växlarna, har du otur får du resonans runt 2500rpm. Mvh Patrik |
|
| Bonntrim, även kallat. K. | |
|
Menjag kommer inte att tappa effekt? Det är det som jag är rädd för |
|
|
"supercharged: Vad baserar du dina inlägg på egentligen? K." du kan väl inte på fullt allvar tro att han kommer tappa hk? /björn |
|
|
Tja, även en fyrtaktsmotor behöver rätt mottryck i avgassystemet för att fungera optimalt. Däremot är inverkan rätt liten långt bak i avgassystemet, när avgaspulserna har slagits sönder och gasen har svalnat. Men ljudnivån kommer att bli mer än "mullrig"! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| supercharged: Om du kunde läsa så kanske du såg att JAG inte heller har påstått det, MEN jag tycker att dina inlägg/kommentarer är rätt dryga. Återigen: Vad baserar du DINA inlägg på? Och det gäller inte bara i denna tråd. K. | |
|
Mmm, motståndet skall ju byggas in i grenröret, om allt står rätt till... /björn |
|
|
Jaha, kan du ge mig ett bra exempel? MasterMatz, ursäkta att jag snor din tråd lite.. :( /björn |
|
|
Tja, vad säger du Haglund? Den blå M3:an i Borås går ju rätt bra med bara dubbla tretumsrör och två race kattar:) Skum bil, helt tyst på tomgång, tyst på låga varv och ett sånt jäkla vrål när han stampde på! |
|
|
Vad fan ska man ha katt till? Katalysator, vad är dé |
|
| Han fick den genom besiktningen i det skicket! | |
|
ILiveToRide: Ja den skäms ju inte för sig den bilen direkt. Besiktad med originalkat och raka rör. Inte en ljuddämpare så långt ögat kan nå. Låter ju inte farligt under 3000 varv heller, men sen jävvlar. Åker ifrån Lövans 540i Touring med kompressormatning också, så dåligt går den ju inte direkt. :D Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
ILiveToRide: Fick höra att han hade satt tillbaka originalkat(tarna?) under besiktning för att avgasvärdena var lite knepiga förra besiktningen (för ett drygt år sedan) och att han ville vara på den säkra sidan i år. Dock var det inga ljuddämpare alls på vid besiktningen i år som sagt. Det är manligt. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Ok, missförstod det hela lite då. Den var lite imponerande:) |
|
|
För att få gottigare ljud tycker ja du ska sätta dit mindre ljuddämpare å kanske bygga 2,5" från katten eller nåt. Beemern ja köpte hade bara en ljuddämpare plus katt, låter lite väl mycket....visserligen rätt kul, men kör man i 90 så e de bra drygt. 110 e perfekt |
|
|
Rev loss slutburken igår för att testa =) Låter jävligt fint över 3000! Men under det så brummar det bara jobbigt som fan! Elelr ja, nästan iaf. Kanske blir bättre om man får ut ljudet bakom bilen ist för under? =P Den går aningens sämre också pga mottrycket. Ska nog dra dit dämpen idag igen hehe ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.