|
|
|
|---|---|
| Jag har funderat läng på att köpa en m3:a 96 års modell men jag behöver lite info om vad man ska tänka på ioch lite vad den kostar att ha i drift.. | |
| Sök och du skall finna. | |
|
Stirra dig inte blind på mätarställningen, är ett bra tips. |
|
|
Kolla noga upp försäkringskostnaderna. De fällde mig i jakten på M3.... 2850kr/mån.... |
|
|
vad jag har hört så är vxl lite sämre på 96 än övriga modeller så mitt tips är att köpa än 97a för några tusenlappar extra Molle |
|
|
Hubbe det var dyrt. Jag fick en offert på BARA 2340:-... I månaden!!! :)) P.s En Z3 M-coupe kostar bara 1/3-del så mycket i premie (ungefär samma som min 328:a). "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Jag är på jakt efter en m3:a och har förhandlat med försäkringsbolagen i över en månad med olika varianter på rabatter, antal mil, omden ska stå på mig eller min fru m m. Jag bor i innerstan i Stockholm och är 27, snart 28, har haft körkort i 9 år och parkerar på gatan. Har fått ner premien hos Trygg Hansa till 20 000/år helförsäkring med full bonus och SIF-rabatt. Det tycker jag är helt ok med tanke på att de första offerterna låg på 50-60'/år. Ett tips, ring och prata med dem. De offerter du får via Internet är inget att ha! Testa olika modeller (Limo/Coupé) och tillverkningsår, det kan göra en del på premien. Jens |
|
|
Om det är limo/coupe eller cab har jag aldrig varit med om att det skiljer på. Vilka är det som gör skillnad på det? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
tackar för alla inlägg! Jag har kollat olika modell och års modeller.. Det lustiga va att det kvittar om det är en 93 års modell eller en 96 så kostar dom lika mycket.... men jag har fått ett jättebrea pris på m3:an nu man blir väldigt sugen =) |
|
|
Molle: Vart har du hittat den informationen ang. växellådorna? *nyfiken* /Fred. Länk |
|
|
Anders S; Efter att ha tagit offert på M3:or av olika årsmodell och karosstyp så blev en M3 Limo från -95 billigast. Om det berodde på årsmodell, kaross eller något annat vet jag inte. Jag vet i a f att de skiljer på karosserna i sitt system. M3 Limo har en kod och M3 Coupe har en annan. Detta gäller alltså Trygg Hansa. Jens |
|
|
Fred: det var en polare som pratade om det, det är helt obefogat inget jag har kollat upp men han brukar ha ganska bra koll på sånt är själv lite sugen på att köpa 3,2 nämligen Mollemeck |
|
|
Jens, Skumt. Jag menar, vad skiljer förutom 2 dörrar liksom? :) Hade det varit annorlunda på caben hade jag nästan förstått det, men inte heller där gör iaf Folksam skillnad på karosstypen. Jaja, man slutar ju aldrig förvånas över fb så.. |
|
| Allt hänger på statistiken, och det beror på hur snävt de drar gränserna, de kansek delar upp coupe och sedan i olika grupper, som även de delas in i årsmodeller där just 95 limo är minst skadedrabbad. | |
| Oftast är det nog äldre ägare av 4 dörrars än 2 dörras därav skillnad i premie. Troligtvis är det ganska stor skillnad i statistiken om dom nu har tagit sig "tiden" att dela upp bilarna efter karosstyp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.