|
|
|
|---|---|
|
Den kokar, termostat ok vattenpump ok... Hur vet man fall det är spricka i toppen. | |
|
har du kollat om din kylare e OK? Jag hade det problemet oxå men när jag bytte kylaren så slutade den att koka,kolla om det finns luft i kylsystemet...... Lycka till! G-UNIT Länk |
|
|
Kokar bilen om du kör landsväg eller bara när du kör sakta eller står stilla? Det kan vara fläktkopplingen som get upp. Lars |
|
| Lufta!! | |
| Se till att byta oljan efter att det kokat så att du har olja med viskositet kvar. | |
|
Se till att lufta kylsystemet ordentligt. på E39 och E36 sitter ett slutet system som är känsligt för luftfickor, vet ej hur det är på övriga. Har du bytt termostat el. dyl. nyligen? |
|
|
Är du osäker på om du har spricka kan du ta med bilen till verkstad så kan dom provtrycka kylsystemet för att se om du har sprickor. Brukar inte kosta så mycket. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Jag har kört utan termostat idag...Å luftat flera gånger, då kunde ja köra en halv dag...temp mätaren ligger på mitten i stan å kvart på motorväg...ska inte mätaren va stilla? Tack för svaren!! |
|
|
-> Jocke83 När kokar den? När du står stilla? Har du kollat att din fläktkoppling fungerar som den ska? |
|
|
Jag hade samma fel det som var problemet för mig var att det var stopp i returslangen från kylaren!! Kör så det ryker!! |
|
|
Jag har ett liknande problem Länk Om det är stopp i returslangen från kylaren bör väl det ge samma symtom som om inte termostaten öppnar....dvs tempmätaren borde gå upp högt. För min del börjar jag misstänka att kylvätskeflödet i topp/block är hindrat av någonting och att det då börjar koka lokalt. Den orkar pumpa runt vattnet i motorn när termostaten är stängd men när den öppnar så faller trycket i motorn eftersom en del av flödet går genom kylaren. Kan det vara rimligt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.