AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
521

Problem med Låsen

To
113
Tody
325ik -88
Låskolven till baklukan är trasig (går ej att vrida nycklen alls), nu när jag håller på att fixa C-låset. Så undrar jag om kolven måste funka för att C-låset ska kunna låsa baklukan, eller om det skulle resultera i att man har sönder C-låset.
paja C-låset kommer du inte göra bara för att kolven till baklucks-låset inte fungerar...eftersom kolven sitter fast lär de inte låsas

Länk E30 körmaskinen nr.1
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Har du tittat på låset och mekanismen bak?

----------------
Kör också båge! www.sporthoj.com
To
113
Tody
325ik -88
Det är ingen risk att man bränner motorn till C-låset eller nåt?

Japp fast det var länge sedan jag var där och skruvade.
Hade isär hela låset och det är själva kolven det är fel på.
Sitter de lösa "skivorna" fel eller?

Gjorde det på min när jag köpte den. Var till en annan nyckel. Byggde om det så att det passade min, bara en enda av skivorna som jag inte använder.
To
113
Tody
325ik -88
lösa skivor?
De glidande skivorna då, vet inte vad man skall kalla dem.

Sitter ju ett gäng som när man trycker i nyckeln (rätt nyckel) skall hamna jämt i låscylindern så att nyckeln går att vrida.

Sitter någon fel så går det inte att vrida runt nyckeln.
To
113
Tody
325ik -88
OK

En tanke som slog mig, gå det att "töma" kolven så man bara använder den för att öppna luckan och låta C-låset fixa allt låsande.
Japp det borde funka.

Har aldrig haft c-lås som verkat på bakluckan på E30.
Men öppningsmekaniskem funkar utanproblem helt "tom".
To
113
Tody
325ik -88
Nu har jag fixat bakluckan. Men det förbaskade C-låset, vill inte funka.
Någon som har lite tips?
To
113
Tody
325ik -88
ingen?
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Funkar det inte alls?

----------------
Kör också båge! www.sporthoj.com
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Mitt lås bak är stendött och har så varit så länge jag har ägt bilen. 2,5 år. Går ej att vrida alls. Men c-låset fungerar utmärkt och låser luckan. Inget kan gå sönder mer än det som redan är! Skit i låset och ägna dig åt nåt mer världsligt problem! Om du inte är perfektionist förstås.

mvh

Köppen
Mitt lucke-lås är också dött men jag vill kunna låsa, så jag plockade ut det och skulle strippa lite såna plåtbitar så jag skulle kunna låsa det ... Men det gick ju itne att "öppna" själva låscylindern så det sket sej ju.
Hur attan får man upp den? Jag sitter ju med själva cylindern, med krom och allt i handen... What next? (obs. jag har inte centrallås)
Köppen:
Sitter det inte en låsring? Var ett tag sedan jag strippade min:/

Kommer ihåg att det var ett meck iaf. Inte bättre när den skulle ihop heller.

Byggde om min helt och hållet, jäkligt nöjd faktiskt!
To
113
Tody
325ik -88
Det är själva C-låset som är helt dött...
Fick jag igång C-låset skulle det kunna låsa luckan.

Kontakten som siter mellan förardörren och väggen (den bakom gummi höljet), hur får man låss den. Den sitter ju som satan.
To
113
Tody
325ik -88
Nogon som har koll på kontakten från bilen ut till dörren?
Visa användare
216
what
E30 318is -90
hade ett liknade problem med mitt lås nått hände jag jag låste bakluckan en vinterdag så kunde jag inte öppna den alls och så krånglade c-låset som fan öppnade och stängde lite när den ville.. dock aldrig när bilen var låst. Till sist fick jag nog och fick köra med lite våld med nycklen var räd att förstöra den men på nått sätt så fick jag loss den och nu funkar alls perfekt. tydligen ganska vanligt problem tyvärr så kanske detta hjäper dig men du är inte ensam i allfall..

/what

Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.