|
|
|
|---|---|
|
Vad kosta byta M5 3,6l topplockspackning? -We can't stay here, this is bad country! | |
|
Någon tusenlapp..men glöm inte att köpa nya bultar till toppen oxå.. He de // Bengan Länk |
|
|
Menar du i arbete på BMW eller material? Det måste väll vara dyrare än någon tusing eller (arbete alltså)? men det går ju att göra själv om man bara vill. Mvh Patrik |
|
|
Jag tror han (vän) menade om hela faderullan byts på BMW... Jag som han har tummen mitt i handen liksom:) -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
Gissat på ca 3500-4000kr för att byta packningen. Kanske galet gissat men tror det ligger där någonstans. Så fixa det själv,mycket billigare. He de // Bengan Länk |
|
|
Länk Kolla här, inte samma bil, men samma arbete. Mvh Patrik |
|
stelin |
Jag skulle gissa på ca 20.000 kr ///Stefan |
|
stelin: 20.000??? Nej, det hoppas vi inte på. Du syftar inte på blockpackningen nu? Jag tycker att 3500-4000 nästan låter mycket. |
|
|
///misano: Min kompis har rivit isär sin M5:a två gånger och kan tala om att det är inte gjort på nån timme, det är ett h-vete! Knappast 3-4000 kr på verkstad snarare 10-15000, f-n bara toppackningen går ju på 2500:- |
|
| Det var värst, men 20.000:- för att byta topplockspackning? Ska man ha isär hela motorn eller? | |
| Han har fått det fixat, det var nån bagatell... | |
|
///misano: Det är två topplock kan man säga, ett för vippor ett för kammarna. Jag tror han räknade skruvarna för att få bort topparna sista gången han rev i sär den, jag vill minnas att han fick det till 130-140 skruvar! (insug, grenrör m.m inkl.) |
|
| Ok, men vi pratar om det svarta topplocket med BMW M Power på nu va? 130-140 skruvar? Måste man ha bort så mycket runt omkring då eller? | |
gangsta_toth |
Man måste ju lyfta kamaxel-kåpan för att komma åt bultarna som håller toppen. Sen är det väl ett o annat som ska bort i samma sväng, antar jag. Mvh, Robert. |
| tro mig det är en massa skruvar.....och grejer | |
|
Den svarta kåpan med M Power på är inte topplocket. Det är ventilkåpan. Det kan inte kosta så mycket att byta den packningen. Tar kanske en timme max. Om det däremot är toppackningen det gäller så räkna med många sköna tusenlappar om du inte gör jobbet själv. Ventilkåpspackningen bör vara hyfsat lätt att byta själv. Har inte studerat en M5 så noga men de brukar sitta med 10-16 kupol-muttrar eller liknande. Möjligt att man behöver plocka väck nåt som sitter i vägen, men det låter jag vara osagt. /Kidde Äkta körglädje finner man i en BMW... |
|
M3-Mackan |
I och för sig inte samma bil, men bara att lyfta toppen på min skulle kosta 10 000:- på BMW i Luleå. Ventilkåpan med M-power på skruvar du ju bort själv på 20 minuter. -Mackan- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.