|
|
|
|---|---|
|
Jag tänker köpa ny tank till min 528i, och har fått nys om en bättre beg. tank... Nu är det så att denna tank möjligen skulle kunna vara av E12-modell... Frågan lyder: Stämmer det att E12-tankar är kompatibla med E28-bilar? Tacksam för tips. Mikael | |
|
Är nästan helt säker på att E12 från -77 (kan vara tidigare) och framåt har samma tank som E28 har. Annars så ska ju BMW kunna svara på det! |
|
|
markkus Låter rimligt, tack för hjälpen :) mvh Mikael |
|
| För övrigt, opalgrönmetallic är en av de snyggaste färgerna som BMW gjort! Skulle va kul och se en bild.... | |
|
visst kan tankarna passa..(länge sedan jag skruvade e12) men dom har ej samma art nr i etk e28 tanken heter 16 11 1 177 829 och e12 528i 80 heter 16 11 1 178 881.men som sagt vet jag inte om dom är utbytbara mellan modellerna MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Markkus: Det du skrev stämmer ! Billy B-10 Länk |
|
|
markkus: Bild kommer, ha tålamod :) Pelle: tackar för info! mvh Mikael |
|
| ...och tack även till billy :) | |
|
-76 och äldre har påfyllningen bak till höger om nummerskylten och har då en helt annan tank . ( min sena 76:a är reggad september 76 vilket gör den till en 77:a i papprena ) Kan vara annorlunda montering av pumpen och övrig kringutrustning på E28:an . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.