AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
470

lagligt eller ej?

Jag såg denna annons på Börsen här på sajten idag. Undrar om det är sånt här som driver upp försäkringspremierna? Möjligtvis är det jag som feltolkar, vill inte skicka ut felaktiga anklagelser. Döm själva.....

"hej jag har ett kvitto på mille miglia evo
fälgar 2 st 9+19" och 2st 9,5+19"med
dunlop sp 9000 däck 2st 245,35,19
och 2 st 275,30,19 kvittot e från 030223
och är på 31900 kr jag kan tänka mig att byta detta mot typ pioneer tv till bil eller nåt liknande "

Men det är väl så att om jag vill ge bort saker för ett kvitto så är det min ensak, frågan är väl vad man sedan skall använda kvittot till?

Johansson:

Hmmm tycker oxså att det låter lite märkligt, tror att alla annonser som läggs måste kontrolleras/godkännas av någon medarbetar inom power.
Daytona
Kvittot använder du till försäkringsbedrägeri sedan. Du polisanmäler ett par "stulna" fälgar och skickar in anmälningen sedan till försäkringsbolaget och förhoppningsvis får du ut ett par nya likvärdiga fälgar eller värdet på kvitot i kontanter minus självrisken... OBS! Vissa försäkringsbolag kräver en bild med din bil och med dom stulna fälgarna på med regskylten synlig.

Om du blir av med ett par fälgar så höjs inte försäkringspremien. Det är inget som du kan ro för.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är klart premierna höjs, betalar ett försäkringsbolag ut pengar kommer dom säkerligen att se till att pengarna kommer tillbaka på ett eller annat sätt. Detta sker vanligtvis genom generella premiehöjningar, antingen för bilmodellen, kundkategorin eller över hela linjen!

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Jag har förstått vad man skall med kvittot till (ironi), samtidigt som jag också fattar att det är sådana som ängnar sig åt sånthär skit också orsakar att vi andra hederliga bumseåkare får betala höga premier.

Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Det är iof lagligt att bjuda ut kvittot iof men man blir bara så jävla
sne.

Fattar inte att en del bara kan med att annonsera ut det på det sättet. Helst på denna sajten.
Sånt här gör mig så j*vla förbannad. Försäkringsbedrägerier är bland det värsta jag vet. Blir helt galen på folk som anser det vara en rättighet att slänga på lite extra för att "täcka självrisken". Kul för oss andra att betala detta...och sen kommer allt gnäll på höga premier...idioter!
Har skickat följande mail till annonsören:

"Hejsan

Jag har ett navigationssystem, men vad menar du att jag ska ha för användning av kvittot? Varför skulle jag byta det mot ett kvitto helt enkelt?

/Kristian"

Om han antyder att jag ska använda för bedrägeri ska jag försöka sätta dit honom, men vem vet, han kanske har ärligt uppsåt.

to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Är detta inget för dessa BMW Power medarbetare, de är vakna på att radera inlägg men hur f...n kan sådant här komma in.

Vänligen Tommy

NoFear
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
tommmysbmw:
Det har kommit in 86 st säljesannonser under delar idag. Tror du på allvar att det finns någon som granskar dem i realtid 24 timmar om dygnet? Har du lust att göra det?

__
Länk
Jag har mailat Asken angående annonsen så vi får väl se vad de säger....

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag tycker vi alla tar en liten stund, lyfter på hatten och tackar denna "annonsman" och andra som honom för allas förhöjda försäkrings premier! Min ökade med ca. 4.000Sek vid förnyandet. JERK!
Danne
Det skulle inte kunna vara så att han menar han har fälgarna och kvitta på dom och vill byta sina fälgar mot Navigation ?

Visa användare
94
johnny e
525i -89
Håller totalt med!! när jag ringde runt när ja skulle försäkra min
bmw,så frågade jag om fälgarna och(har bmws round ekerstyling 18)17".varpå ett bolag upplyste mig om att de inte godkände några andra fälgar än bmws original pga.stölder.alltså de godkände inte sk."fetfälgar"men mina gick tydligen bra pga. av att de var bmw som sålde de.låter konstigt men det var de de sa,kommer tyvärr inte ihåg vilket bolag det var(ringe många)
men man undrar ju hur många sk."fälgstölder" som är bedrägerier
drabbar ju oss alla i slutändan ja menar inte att ja är guds bästa barn men ja har egna erfarenheter av bilinbrott/bilstölder o de är inget roligt att råka ut för ,man känner sig nästan skyldig när de frågar ut en!!+att de höjer premierna!! Ja förstår att det är lockande (lätta pengar)men jag tror inte straffet är värt det finns ju trotsallt beg delar(förhoppningsvis ärliga delar)..

bmw,what else!!
Visa användare
156
sixpak
750i -90
hos mitt försäkrings bolag går det bra att försäkra fälgarna separat,jag menar,det finns ju hundratals "gamla" bmw´s med hjul som är värda lika mycket som bilen typ,vilket försäkringsbolag kan gardera sig för det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.