|
|
|
|---|---|
|
325i e30 -88 Öppet luftfilter (!?) Sport avgas När jag körde från jobbet idag tyckte jag bilen gick som en kanonkula. Men ibland upplever jag att det inte alls är så bra drag i den. Den bluddrar (tappar kraft) ibland vid kraftiga gaspådrag! Dessutom så har den för hög tomgång när den är kall. Min 316 tenderar inte alls att gå upp i varv när den är kall. Är det bara nåt som man upplever olika eller kan det va skillnad?? På draget alltså. // Jocke | |
|
Har du skärmat av luftfiltret? Om inte så drar motorn i sig varmluft och tappar ork. Du skall dessutom nolla elektroniken när du byter till öppet filter för att den skall veta hur mycket luft den får. Nollning sker genom att man tar av pluspolen på batteriet en halvtimme. |
|
|
Luftfiltret är INTE avskärmat. Nån som har en bra lösnng på detta? Kan man även dra fram en slang från fronten så det blåser kall luft direkt på filtret?? Vet ej om den är nollad. Köpte den för två veckor sedan och han jag köpte av hade vare sej gjort instalationen av filtret eller visste om det va gjort eller ej... Om inte filtret är avskärmat borde den väl gå sämre när den är varm?? Och några sådana iaktagelser har jag inte gjort. |
|
|
det är med no0llning funkar nte för fem öre och nej den ska verkligen inte gå mkt sämmre med öppet filter men sämre kmr den antagligen gå det har iaf alla mina olika bmw bilar gjort kommer aldrig i framtiden ha öppet ska de va nått så är de insatsfilter lr original satsa på ett bra sportavgassystem om du vill ha ljud i ditt fall är det nog soppa sidan som strular för det var de på en av mina e30 de va min soppa pump som höll på att dö det kan också vara soppa relä lr pulsgivaren som känner av att motorn är igång och säger till soppa pumpen att pimpa glapp med andra ord PS öppet filter förstör glödtråden i mängdmätaren och bilen kmr att svaja på tomgång och gå dåligt pga att den är trasig för ett öppet filter måste vara rejält inoljat annars för den släpper igenom massor med skit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.