|
|
|
|---|---|
|
Jag har vibrationer vi ca 55Km/h, och det är oavsett vilken växel jag kör på. det skänns som hela bilen skakar till men det känns inte i ratten. det skall tilläggas att bilen varit avställd ca 2,5 år kan det ha med däcken att göra ?? | |
| Som du säger har däcken ganska säkert antagit en mer oval form efter 2.5 år, dvs om du låtit bilen stå på däcken och inte uppallad. | |
|
låter som antigen hjul balansering men mer som framvagnsinställning. Relativt billigt att åtgärdas men irriterande. Har du kört på nåt nyligen? trottoar eller liknande? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ovala bakdäck är mitt tips pga "hjulplattor" som det heter på järnvägsspråk. Har du inte kört så långt med bilen, så kolla efter 50 mil eller nått så kan det kanske rätta till sig när du får lite temperatur på däcken.Annars får du nog byta däck ovala däck går ej att balensera bort. max tillåten orundhet är 1.mm enligt bmws specar. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.