AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.940

B8 till salu riktigt billigt...

Sida 5 av 5
BjörnB; Det skiljer 40' mellan den billigaste och näst billigaste och det tycker jag är ganska mycket. Det jag är ute efter är att bilen för 181' "sticker ut från mängden" prismässigt. Nog diskuterat om pris nu.

Jag tror definitivt att en e36 B8 står sig bättre än en e36 M3 i längden. De tendenserna tycker jag man ser tydligt om man jämför t ex e34 M5 3.8 med B10 Biturbo. B8:an är ju liksom Biturbon en bil från Alpinas glansdagar då man överträffade ///M vad gäller prestanda. Annat är det idag...

VIP; Taskig tajming att sälja en exklusiv bil när den ekonomiska svackan var som djupast... :)

Jens
BjörnB; jag hittade en M3 Limo -97 för 181', det blir 90 500 för din 318.... :))

Jens
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
MrM
Nu var du snäll i överkant du behöver inte ta med M3:orna i prisbilden, jag halverar ändå! Men alla tror väl det är nåt skumt med min bil då?

För 90.000:- får du den nypolerad, nyservad, fulltankad och fri leverans inom Sverige mm mm.
Affär?

Din bil är säkert jättefin men (no offense), jag vill ha nåt lite snabbare :)

Jens
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
BjörnB: Inte ute efter att värdera din bil utan mest resonemanget. Allt beror på vad man är för köpare och vad man är ute efter. Jag kan förstå att man kan tänka sig köpa "vilken skit som helst" bara för att få en B8. Jag kan förstå bägge parter skillnaderna på en bil för 250 och 150 behöver nödvändigtvis vara stora. Små skillnader så som att bilen är servad hos respekterad verkstad, bara alpina "originaldelar", få och kontrollerade ägare (ännu hellre "kända" ägare). Utsendemässigt på bild behöver det inte skilja mycket, men många som vill köpa en B8 tror jag uppskattar att bilen har varit i bra händer hela sitt liv.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Visst är säkert bilen för 250 finare än den för 150, jag köper det resonemanget.

Vad jag vill komma till är att för många på detta forum verkar inte begreppen "fantasipris" existera utan det är hela tiden "man får vad man betalar för" som upprepas som ett mantra.

Jag hävdar att en bil är värd precis så mycket som någon är beredd att betala för den. De som bäst vet detta är de som ska sälja sin bil just nu.

Det blir ett himla hallå om man referera till mobile (och visst man kan inte plocka ut den billigaste av 100 och gå efter detta lika lite som den dyraste). Folk verkar vara livrädda att deras ögonsten inte är värd de slantar man själv fyndat den för för två år sen.

(Jag generaliserar nu en del, och resonemangen gäller även för min 318.)

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Hur som helst, orkar inte diskutera mer just nu. Och kanske är vi lite off-topic nu.

Jag ska inte köpa B8 (även om det säkert är en underbar bil)
och är inte ute efter att nedvärdera den.

Hoppas bara alla blir nöjda med sina bilar och får ut så mycket som möjligt när ni en dag ska sälja den först då får vi svaret.
Kör försiktigt!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
BjörnB: För att avsluta så är jag helt inne på din linje, dock tycker jag att det kan vara lite annorlunda när det handlar om en serie med 75 bilar som byggts totalt. En ren entusiastbil med begränsad marknad. Vill man få bilen såld som om det vore en 318, 520 eller något annat som finns i varje hörn så får man nog sänka sig ganska rejält. Jag skulle dra mig från att köpa en bil som denna av en importfirma eller någon annan okänd firma som man inte har koll på. Dessa gör ju en förlus ju längre bilen står i hallen och måste tillslut dumpa priset för att få sålt den.

Viss begär folk fantasipriser, och visst är det tråkigt att se sin bils värde gå ner 60-70% på 3 år. Men det finns alltid två sidor av myntet och i de flesta fallenf år man faktiskt vad man betalar för (inom rimliga gränser :o)

Trevlig helg!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.