AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.935

B8 till salu riktigt billigt...

Sida 1 av 5
Var bara tvungen att uppmärksamma...
Oj vad billigt de säljer iväg B8:an i BMWBörsen!
Visserligen tror jag att företaget har haft bilen inne
ett bra tag, men ändå, det där var nog rekord på
pris hittills av vad jag har sett... 150k endast? Det är
ju knappt några pengar alls!

... å andra sidan, 21 000 mil är många mil, speciellt
när Alpina delar inte är de billigaste, kanske. Vad vet
jag?

/M
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Saknar skinn gör den också. Så det + milen gör bilen billig.
... tror inte att avsaknaden av skinnklädsel gör
mycket på priset av en B8 dock....
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag skulle ge minst 10 000 mindre för en utan.
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Den bilen har varit tillsalu ett år om inte längre..

Tror det är milen som avskräcker annars är det i rätt bra skick tror jag, har hört priser på runt 100-150k för en utbytes motor och det svider ju om det nu är sant.
Hellre en bil som gått 21,000 mil på mätaren än en bil som gott13,000mil på mätaren,, men 35,000mil i motor!!!
B10Alpina:

Håller med dig MEN om det ska börjas lagas i en Alpina/M motor så kostar den en större slant.....

Har för mig att det fanns en likadan på brostugan i måndax
21,000 mil är ju inga mil på en modern motor
(så länge man sköter bilen väl)
Har haft en SAAB 9000 2,3T som gått 47,000mil med samma turbo.
1 Ägare innan mig.
Håller med, inte kan en Alpina/M motor ge upp efter 20.000mil. Somliga kör 10.000mil på 3år, och inte kan ju t.ex en välskött M5 gå sönder efter 20.000mil...?

-We can't stay here, this is bad country!
Men däremot borde ju prestandan vara sämre in en B8 som har gått så långt ?? borde väl ha "tappat" rätt många Hk ?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Varför skulle kraften avta i en motor?
Ok, om ngt är trasigt annars inte....
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lite äpplen och päron i diskussionen. "Hellre en bil som gått 21,000 mil på mätaren än en bil som gott13,000mil på mätaren,, men 35,000mil i motor!!!"

Vem säger något emot det? Hellre en bil som gått 13.000 på mätaren men 35.000 i motorn än en som gått 21.000 på mätaren men 45.000 i motorn. Går ju inte försvara "högmilare" med att alla andra bilar skulle vara skruvade?

Tror lixom många andra att drift/försäkringskostnader samt avsaknaden av skinn och relativt höga mil gör just den här bilen svårsåld. Det är lite utav en entusiastbil så det är inte vem som helst som köper en sådan.
Hubbe325: Så du menar att en B8 som har under 10.000mil på mätaren går lika bra som en som har över 20.000 ?? de tror jag inte ... jag har provkört 2st B8'or den ena hade 20.500 den andra 14.200 ... och den som hade gått 20.500 va ju helt klart slöare ... de kände man direkt!
Gustav2
Jag har kört just den bilen och kan bara säga att den kändes hur bra som helst och kändes fräsch både ut- och invändigt sammyt körmässigt.

Säljaren kanske låter som en ärlige Harry person men är enligt min åsikt raka mottsatsen. Jag fick ett mycket bra intryck av honom, väldigt trevlig och ingen bilkrängar attityd som vill att man ska bestämma sig direkt för att tjugo andra kommer att köpa den imorgon. Jag skulle inte ha några problem med att köpa en bil av honom, han rekomendera själv mig att eventuellt testa den hos Jarls bilservice om jag var intresserad.

Är man ute efter en udda bil så är den värd en chans, men visst varför är den prissänkt med 48 000kr? Det behöver i och för sig inte betyda något annat än att han vill bli av med den.

Så, nu börjar jag gå runt i en cirkel och håller tyst en stund istället.

:) Gå runt i cirklar är en av de roligare sysselsättningar
man kan pyssla med... Man vet i alla fall vad man har
att förvänta sig nästa varv runt liksom...

Om man bara tittar på priset och sedan antar att bilen
är korrekt i enlighet med de mil som uppges så är det
fortfarande en väääldigt billig bil! Den ligger på över
100 tusen under andra B8or (med låga mil), så det är
nog ett kap skulle jag tänka mig, om den är i rätt skick, skött.

Kan förresten nämna att LF har höjt min försäkring i år
till 17500 istället för förra året 13k :( Det kostar att ha
den, definitivt. Mycket är tyvärr för att den klassas som "M3",
M-bilarna har ju en hel del dålig statistik (inbrott osv) antar
jag, så där förlorar man lite i onödan :(
(Med tanke på att Alpinan ser ut som nästan vilken annan
3-serie som helst)

/Marcus

/Marcus
Bmwcs# 4680
VIP
En BMW som gått 21000 mil ska man akta sig för, den har helt klart tappat kraft med tiden och att renoverar motorn kostar skjortan.

Jag har haft en Alpina och priserna dom tar är vansinniga, ta bara dekalerna på sidan som jag var tvungen köpa, kostade mig 3000:- för lite klister ;(

Jag tycker 150000:- för den B8:an är dyrt, den borde ligga på runt 90000:-.

Tror inte heller den går sälja för 90000:- om jag ska vara ärlig.
"En BMW som gått 21000 mil ska man akta sig för"

Skitsnack...
Vip: varför ska man akta sig för bmw som gått 21 k?
En välservad bil ska gå betydligt längre än så.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
VIP:För 90" skulle den nog bli såld på ungefär 3sek....Varför skulle en BMW med 21000mil vara sämre maskinellt(förutsatt att den fått korrekt service) än bilar av andra märken??Har själv en 325 Coupe -94 med,håll i dig nu 23000mil(full s-bok) o den bilen går lika bra(t o m bättre) som andra 325:or med ca 13000mil på mätaren,motorn tar ingen olja,inga läckage eller missljud,ingenting!!!Man ska nog inte dra alla bilar över en kam bara för att just du kanske råkat köpa en misshandlad ALPINA tidigare....
VIP
Min Alpina var ny och jag antar ni som klagar har själv gamla bilar ni måste försvara, det skulle jag också göra, men har ni "nånsin" kört en nyare BMW?

Spelar ingen roll vad ni säger, en bil oavsett märke med över 20000 mil på motorn aktar man sig för.

Finns något som heter slitage och MBR värde på motordelar, jag antar ni inte hört detta?

Må så vara att du får sålt den för 90 papp, men som man brukar säga, "Den sista idioten har inte kommit in genom dörrarna ännu" som man brukar säga hos bilhandlare.
VIP
Wendtan wrote:

>>Vip: varför ska man akta sig för bmw som gått 21 k?
>>En välservad bil ska gå betydligt längre än så.

En sak är att den rullar, men presterar den lika bra och hur länge presterar den detta jämfört med en motor som gått 5000 mil innan nåt behöver renoveras för att uppnå samma resultat igen?

Testa sätt dig i en B8 med 5000 mil på motorn och den med 21000mil så lär du märka att den äldre känns betydligt slöare.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.