AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
327

Min Bmw M3 Coupé -96, värde?

star
Länk

Tycker det är svalt intresse, den har iofs gått långt men den är i fint skick och priset är såklart diskutabelt!
Eller har jag satt det för högt?

mvh Richard
Fina fälgar men det gör tyvärr inte så mycket på priset. Det kan upväga en del att bilen har gått 21.000 vilket är rätt mycket. Vit färg, inte folks favvofärg. Bytta dämpare + fjädrar väger upp färg.

Jag skulle sänka till 160 och få vara beredd på lägre. Skriv att priset kan diskuteras, det är bättre att säga nej till 3 lökskallar som bjuder 100k och få den som bjuder 155k att ringa, eller hur.

Det är mina åsikter vad nu de är värda ...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror milen är boven för dig. Kanonsnygg bil annars!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Milen och framför allt färgen kommer göra din bil svårsåld.
Vita bilar är inte populära, speciellt inte prestandabilar i vitt.
Så tyvärr får du nog sänka priset om du vill ha snabb respons.
Jag blandade ihop några bilar och menar naturligtvis 18.200 mil och inget annat.
star
Tack för vettiga svar! Ska ta och testa och sätta ut den på blocket ikväll!

mvh Richard
RafkoM3
Snygg bil, tycker om førgen :)

Länk
Länk
M6_Micke
Jag letar efter en M3:a 321 hk, vit är en helt ok färg! ..men som sagt, milen.. jag letar efter en bil med max 6000 mil :(

Milen, milen, milen.....
18000 mil är inte mycket idag. Så är det bara. Tror ni alla de andra typ 10000 milare har verkligen gått så lite? Vissa av de, ja. De flesta utav de, nej. Tyskarna ställer inte av sina bilar lika länge-ofta som vi gör vilket gör att det blir fler mil oavsett vad många vill tro. Sv. sålda bilar däremot, borde ha gått något mindre.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Håller med om att många köpare skräms utav miltal över 15 000 på en m3:a. Själv låter jag aldrig miltalet vara avgörande när jag köper bil. Får man ett bra helhetsintryck utav en bil så spelar det ingen större roll om det står 10 000 eller 25 000 mil på mätaren, tycker jag iaf.

Har satt ut min på annons på börsen, är dock inte riktigt säker på om jag vill sälja den men om rätt köpare dyker upp och ger mig de pengar jag begär så säljer jag antagligen.

Iaf så har även jag fått höra utav en del spekulanter att min m3:a har gått lite väl långt (16700 mil), verkar nästan som om det råder ngn allmän uppfattning att m3:or ska vara slutkörda efter 15 000 mil.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
JN: om din har gått långt vad skulle dom säga om den här 95an

Länk

Mvh Stephan
Den bilen finns nog snart i Sverige med halva mätarställningen :(
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Ja, där ser man det finns tydligen m3:or som håller ihop även när de passerat 20 och tom. 30 000 mila strecket.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
T.P.: Hehe...den va bra!! :) Det värsta är att du har nog ganska så rätt...:(
Fast lite fel har du nog....gissar nog på mer är "bara" halverad mätarställning. Man hör ju ofta om bilar från 25.000 mil till 8.000 mil...:(
Man blir förvånad att det är så få som kollar på allmän skicket istället för att stirra sig blinda på miltalet. Det är ju såklart därför marknaden är så stor som den är...
JN:
Din M3'a tror jag inte gått längre än snittet, däremot har snittbilen en lägre mätarställning :)

/Wille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.