|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska byta framdäck på min m coupe och undrar om någon har förslag på vad för däck. Jag har Dunlop förtillfället och är nöjd men har andra något att tillägga? Ska lämna in den till BMW nästa vecka. Tack för svar! | |
| Sök inlägg... | |
|
Yokohama? Har observerat att nästan alla bilar man ser i tidningar av typen BMW Scene, Total BMW och likande har Yokohama däck. Själv har jag alldrig hört om märket förut...är det nåt att ha? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag kör med Yokohama, vet iof inte om de är bra eller dåliga. Coolt mönster iallafall! /Henrik |
|
|
Yokohama är bra däck inget snack om saken, men de kostar också. Själv kör jag på Fulda Extremo och de tycker jag är bra (har själv aldrig provat Yokohama). Jag fick min uppsättning 235/40x18 & 265/35x18 monterat och klart för 7.900kr. OK det var lite mässpris men i allafall. Yokohama hade nog kostat runt 15.000kr i samma dim. Sen är det ju så att BMW (åtminståne med lite större motor) sliter bakdäck ganska bra oavsett märke och då har jag hellre lite billigare däck utan att köpe billigaste skräp. Jag provade min bil på Mantorp i lördags och de greppade bra så jag kan starkt rekomendera Fulda Extremo. OK de har inte V eller Y mönstret men vadå! /Richard |
|
|
Jag kör med Pirelli P700 Rosso, 235or fram på min. Jag föredrar nog Pirelli framför Dunlop, men det är nog mycket en smaksak. /Tyler |
|
|
Läste en text om Pirelli PZero Corsa som fick mycket bra kritik, kanske mer lämpade som ban-däck än som landsväg men de fungerade bättre än förväntat även där. Huruvida de slits mycket på landsväg och vanligt bruk framgick inte av artikeln men de var mycket possitiva till däcket. Jag har två uppsättningar fälgar och däck, Fulda på 18"-arna och Pirelli PZero Rosso på 17" original fälgarna. Fulda fungerade suveränt på Mantorp, nu till helgen tänker jag prova Rosso och se om det är någon skillnad. Läste någon annan stans att Pirelli PZero Rosso är ett av de bäst lämpade standard (dyrare klassen) däcken till BMW. /Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.