|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Telefonen funkar bra om jag använder luren enbart, men om jag lägger tillbaka luren och väljer telefon på monitorn så dör telefonen och inget händer. Varken på monitorn eller telefonens display. Jag antar att det är så man gör för handsfreen eller? Det händer iofs inget när jag trycker på telefonknappen på ratten. Kan det ha samband? Är det svårt att öppna upp mittkonsolen då jag har misstankar om att det kan ha kommit in lite dryck innan för då båda dryckeshållarna är alldeles sega. Precis som om man har spillt cola på dem. "Snälla! Bromsa!" |
|
Det här med telefonen är ett lurigt område som inte ens framgår vidare bra i manualen. Nyckeln till framgång är att du lagrar dina kortnummer via telefonluren och detta ska göras på kortplats 101 och uppåt. gör du misstaget att använda plats 1-100 så sparas nummren i telefonens minne och inte på sim-kortet. Detta resulterar i att kortnummren bara nås från telefonluren. Nåväl, Handsfree funkar, (Förutsatt att kortnummer finns lagrade på plats 101 och upp), på två sätt: Tryck på R/T knappen för att växla från radio till telefon. Med rattens pilknappar kan du nu bläddra mellan kortnummer i mätarhusets infodisplay. När du hittat rätt nummer trycker du på telefonlurs-knappen i ratten för att ringa upp. Sätt nr två är att välja menyvalet telefon på "TV-skärmen" och bläddra mellan kortnummren med skärmens vridknapp. För att ringa ett nummer trycker man på telefonlursknappen brevid skärmen. Så här funkar det normalt. Att din telefon dör låter ju dock lite misstänkt. |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
OK. Skall pröva lagra lite nummer för och se om jag kan komma åt displayen. "Snälla! Bromsa!" |
Har prövat men jag får till svar när jag skall lagra på kortet så står det att jag kan bara ge nummer 1-100. Om jag försöker välja telefonens minne så säger systemet att telefonen ej är tillgänglig. Så det verkar som om det är ngt knas. Kan man göra en reset på hela systemet? "Snälla! Bromsa!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.