AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
640

Fälgar- E34

daniel80
Hej, ville bara börja med att säga hur fantastiskt bra den här sidan är och hur mycket bra info jag delgivits efter en tids läsande om era inlägg. NU undrar jag om det är någon som vet vad mitt problem kan bero på.
Jag har nyligen bytt från 15tummare till 17tummare med 225/45 däck och har efter detta upplevt vibrationer när man kommer upp lite i hastighet, kan det bero på att däcken är obalanserade eller är det något annat som spökar, det står på fälgen att ET:15. Vad innebär det?, och jag tror att jag ska ha ET:20, är det av stor vikt eller kan det kompenseras på något sätt. Det sitter också en skyddsring runt fälgen(BBS-split?) som har blivit illa behandlad av den som krängt på däcken, undrar om det går att köpa endast ringen. Tacksam för svar.
MVH Daniel

Bmw 4ever
Gizzmo
ET är inpressningen i millimeter, betyder hur mycket bilen breddar

//Jerry G
da
21
dajo
BMW 525iA -93
Låter som obalans i något däck, vibrationen brukar då komma vid omkring 70-100 km/h. Man märker ofta en obalnas på över 10 gram. Jag antar att du kollat lufttrycket runtom.

Ovanan av spårning brukar också vara ett vanligt problem när man går upp i bredd och ner i profil.
daniel80
Tack så mycket för svaren, ska få däcken balanserade snarast och hoppas att problemen försvinner, förresten var det någon som visste om det spelade någon roll att ET inte var det samma på fälgen som E34 ska ha egentligen.

MVH Daniel
Visa användare
605
göran
525ixt-94
med fel ET så hamnar däcken för långt ut/in och
sticker ut mer resp riskerar att ta i på insidan.

/göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.