|
|
|
|---|---|
|
Tjenna undrar hur ni som konverterat har sänkt kompet? Har hört det finns tjockare topp packningar men jag tvivlar lite på det! tacksam för svar | |
Rotti |
svarvar kolvarna.. |
|
oki tack för det!! men det måste väll vara rättså exakt i så fall?? |
|
|
Då jag hade svarvat mina kolvar vägde jag dom efteråt. Det diffade inom 1 gram. Vart nästan lite impad av både mej och BMW =) .vägde vevstakarna med kolvbult...alla vägde exakt på grammet. BMW säger jag då=) Blanka däck AB |
|
|
Hur mycket tog du ner dem? /björn |
|
| supercharged: Han tog väl ner dom så mycket som behövdes för att uppnå det komp som han önskade....... Eller hur? K. | |
|
bestäm dig för vilket komp du vill ha o räkna sen ut hur mycket du behöver ta bort av kolven. räkna om det till gram/aluminium och väg kolven innan du börjar svarva o sluta när du fått bort rätt mängd. /Per |
|
|
estorilmongo: förlåt om man inte kan!! >:-( /björn |
|
|
Tjena grabbar, tänkte kasta mig in i leken och lånar tråden lite. Om man svarvar ner kolvarna, blir det inte obalans i motorn då? eller spelar det ingen roll? // Kalle |
|
|
nä det blir inte oblans om man svarvar ner kolvarna lika sen ska man hälst vikta dom så dom väger lika annars kan motorn få en konstig gång och om det itne är nåt som stretar imot så får man en bättre motor lagren mår bättre av det och motorn går jämnare plus att du kan vinna nån hk på det icq:137785585 Team turbo addicts |
|
Franke |
Tjena! I min är dom avsvarvade 2,5mm.. Håller än så länge. Mvh Danne |
|
jag har kompsänkt med 3liters 6ans vevstakar och sen har jag veridi kolvar icq:137785585 Team turbo addicts |
|
| Tackar!De blir nog turbo för mig nu faktiskt!!Hoppas jag! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.