AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
360

Typiska fel på gamla 318 och pris och tillgång till reservdelar

Jag funderar på att köpa en 318, årsmodell 1987-1990. Därför skulle jag vilja veta vilka typiska fel man ska leta efter på denna modell. Jag skulle även vilja veta hur tillgången till reservdelar och prisnivån på dessa är för motsvarande modell. Tacksam för svar.
Kolla efter rost......(egna erfarenheter)..framskärmar & innerskärmar mot kupen,har varit utsatta på dom bilar jag haft/tittat på....& reservdelar finns att få tag i mkt begagnat finns ju också,bland annat här på bmw-börsen.
Vet inte vad du delar in efter riktift, menar du från och med face liften 88?

För 318i med M40 gäller:
Kamrem, dålig kamaxel och rost(lika som på alla E30).
Kamremmen skall bytas var 4000mil annars kan det gå illa.

Reservdelar finns det så det räcker;) Och de är inte hutlöst dyra.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Kan ju rabbla upp lite av det som finns på -88:an här, som för övrigt åker till skroten innan veckan är slut.

Rosthål - Trösklarna, A-stolpen v sida, tanken, bakre hjulhuset, in mot skuffen, nederkant av framskärmarna.
Ytrost - Här och där, speciellt nederkant av dörrarna och bakluckan.
Ojämn motorgång, svårstartad.

Den pärlan har visserligen gjort iaf 32k mil, men förr eller senare kommer det på andra också.

Sex på alla fyra, roligast så!
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Kolla på min:-) På den är det mästa redan bytt. Men den har lite bulor och rost. Bra vinterdäck på lm-fälgar, sluta sommardäck på lm. Ny motorvärmare/kupeuttag. Skaplig stereo med slutsteg mm, mm, mm. Kolla länken nedan. Sedan den lades in så har jag lagt ned några tusen till.

Detta är en bil som borde gå problemfritt ett bra tag framöver, dock är ljuddämparen rostig och sjunger nog på sista värsen.

Säljes pga studier:-(

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.