AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.011

Bensinpumpen, ingen ström

Har problem med min bensinpump!!
Den får inte ström!!

Kan nån säga mig vad det är för (för o nackdelar) med att koppla den direkt till bakljusen??

Linna
gi
77
gizzmo123
325ia -92
318i -88
318i -85
320ia -87
kolla relät först.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Säkringen från bakljuset håller inte och inte så kul om pumpen går när du slår på parkeringsljus:)), och bränslepumpen har ett bränslepumpsrelä som ger spänning till pumpen när tändningen är påslagen. Så glöm att tjyva spänning från nån annanstans.
Bränslepumpsreläet är det vanligaste felet när pumpen inte går,
tennet på anslutningarna ger upp och då blir det glappkontak eller avbrott. reläet går att koppla förbi tillfälligt för att konstatera om det är orsaken till att pumpen inte går. man tar en kabelstump skalad i bägge ändar och byglar i reläsockeln mellan uttag 30 och 87b. går pumpen då så byt relä.Att du kollat säkringar förutsätter jag.

///MVH Hasso
Länk

Joe det har jag!! har även kollat pumpen så den funkar jue!!
Ska kolle det du säger nu mallan 30 o 87b ,

Tack så länge

Mvh Jonny

Linna
Hmm HASSO

Bara en fråga vart sitter detta relä som du snakkar om???

Linna
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
på vänster innerskärm har du en fyrkantig plastkåpa ca 5x10cm.
Lyft på den så sitter det några reläer där, det bakersta är till pumpen.

/Per
Har alltså kollat säkringar (IGEN) brggade relät...

Men ingen action!! måste jue nästan vara kabelbrott på skiten..

Nån som vet vart det ligger mest belastning på kablar där det kan gå i sönder lätt??

JAg vill verkligen ha ihop den nu!!!

Linna
Jag har kopplat soppapumpen till baklampan nu!! det funkar utmärkt soppan rinner på som en vakker flod... MEN!!

Den startar inte!! den retas med mig, den är på väg men går inte igång ordentligt... vad kan det vara??? soppan går igenom hela systemet sen tebaka i returen...

Kan det vara spridarana?????

Linna
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
jag tror att via reläet så får boxen också en signal som den ju inte får via bakljuset... Tror och har för mig att det är så.

rodge dodge
BMWCS # 5251

Länk
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Anledning till att pumpen inte gick var att boxen saknade en insignal av något slag.
Antagligen någon a vevaxelgivarna då pumpen endast går då boxen känner att motorn snurrar.

Vad hade du för symptom när felet uppstod?

/Per
Symptom??

Jag körde o snurrade lite på en parkering, sen stannade vi o snakkade lite!! sen när jag skulle kra iväg igen så startade den inte alls!! helskummt...

Boxen e det relät då?? alltså när jag slår på tändningen så känns det som om relät funkar för det klikkar till o har sig!! men den vill inte starta endå!!

Linna
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
det reläet som klickar när du slår på tändningen är nog huvudreläet som sitter alldeles bredvid bränslepumpsreläet.

När du slår på tändningen surrar det i tomgångmotorn då?

/Per
Det klikkar till i bensinrelät! det svarta o höga relät som sitter på skärmen tillsamman med 2 andra relä!!!

(surrar i tomgångsmotorn) ???

Linna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.