|
|
|
|---|---|
|
tänkte bara höra vad ni har för tankar angående vinterförvaring! min står i en loge, ej uppvärmd på golv av grus. med ett överdrag. finns det nackdelar? 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -84, 323iA -86 | |
|
Palla upp bilen på riktiga bockar, annars finns det risk för ståsulor på däcken. Öka däckstrycket med ca 1 bar vid förvaring enl ovan. Se gärna till att starta motorn nån gång i månaden alt underhållsladda batteriet. Annars kan backupbatterierna i instrumenten laddas ut. Tvätta och vaxa noga bakom alla kanter och spring för att undervika rost. Sen skall det nog fungera bra:-) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
steffem5 |
Förutom det ovan så är en s.k torrboll bra mot fukt och sen är det viktigt att köra AC:n så att inte packningarna i pumpen blir torra och läcker. |
|
Hej. Vad är en torrboll och vart kan såna inhandlas? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Torrboll är en moj som drar åt sig fukt ur luften och därigenom bidrar till att man slipper mögel & fuktskador på sin ögonsten om man skulle vinterförvara den i ett mindre bra utrymme. Den finns bl.a. på Clas Ohlsson. Hellre stor & rapp än liten & slapp... :-) |
|
|
Kolla på www.torrbollen.com/.......Jag använder den, och det funkar utmärkt.....tänk oxå på att det finns små fyrbenta vänner somm tycker om att käka på allt. /Ju fler bilar jag kör, desto mer älskar jag min BMW....Vadå 90 km/h!!! |
|
| Var försiktig med över drag, har sett bilar där överdraget har fladrat lite. Lacken på den bilen såg ut som den hade slipats med ettans sandpapper. | |
| lägg i en rulle hushålls- eller toalettpapper i bilen.......finns det råttor i logen så kommer de att ge sig på rullen INNAN de ger sig på klädsel och inredning.....så har du lite koll på det.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.