|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en BMW 324TD -87. Eftersom jag inte har haft någon BMW diesel förut "Bara mercedes" :-) Hur är dieselmotorn på 324TD:n d.v.s lika slittåliga som MB, eller? Vilken prisklass? Tacksam för svar. | |
|
Har sökt info om 324TD, men det verkar liksom inte finnas förutom felaktig info T.ex att det sitter en 2.5 liters 6:a på 324:an. Det sitter ju en 2 liters td 4:a i den. Ingen som vet någon webbsida om just 324TD eller vet något om bilen i fråga? |
|
|
Vet tyvär inte så mycket om 324TD, förutom att det sitter en 2,4l 6:a under huven. Använd sökfunktionen här på forumet så hittar du säkert mycket matnyttligt. |
|
|
Viss erfarenhet har man ju. Jag tror inte att BMWs dieslar är riktigt lika hållbara som MBs. Men de är såååå mycket roligare! Min 524:a har gått 42000 mil och motorn har inga tecken på att vara sliten. 324an har gått 29000 och den känns ju nästan som ny :) Prisklassen på 324td -87 kan ju variera. Men för en schysst bil i normalt skick så kanske nånstans mellan 10-25? Det beror ju bara på skicket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.