|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det är fler som har mycket lägre förbrukning på trimmade sugmotorer med större spridare. Mina är ifrån en 535-a; likaså LMM. Jag gasar lika friskt nu som innan. PS Baserar min förbrukning på tanka fullt och beräkna förbrukningen och inte på förbrukningsmätaren i bilen. Bilen drar blandat 0.9 mot 1.4 innan. (mestadels stadskörning). | |
|
Kanske läckte dom gamla? Annars är risken att du kör för magert och kommer att bränna sönder någåt. |
|
|
Är det så stor skillnad så måste något ha varit sönder, eller så kör du väldigt väldigt magert nu. Iof öppnar ju en större LMM betydligt mindre än mindre. Det är nog inget linjärt samband mellan öppningsvinkel och luftmängd heller. Motorn kan mycket väl gå riktigt magert. |
|
| Kollade COhalten och tändstiften på verkstad och de är som de ska! Bilen beter sig som innan fast mera pulver. Var inte säker på hur mycket bilen drog föräns ett par månader senare då har jag räknat ur förbrukningen ett par ggr...Bilen funkat alltid lika bra, startat lätt, aldrig krånglat både före triming och efter. Plockade ner den innan trimning och alla delar kunde sättas tillbaka enligt mekanikern för de var i så pass bra skick. Kollade upp balansen på vev (behövde inte åtgärdas), honade cylindrarna, vägde kolvarna för säkerhets skull (de hade en felmariginal på 3 gram på) och för att jag ska överladda den med nåt riktigt skoj dock inte turbo =) | |
|
Ja ni hade rätt. den går alldeles för magert. Sabbade en tändstift innan jag kunde erkänna att motorn gick magert... Tur att bara elektroderna gick åt pipan och inte nåt annat i motorn. Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.