AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.263

audi s2?

Sida 2 av 2
BmwMutte
azkikr: Drog faktiskt en S2 för nån vecka sen.. upp till 3:ans växel låg jag före på strippen.. sen kom han ikapp..
4WD är kraftigt överskattat jmf. med RWD på torrt underlag. Även i starten.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
bmwmutte: som alltid hänger det minst 50% på föraren... du kör nog bra :)

/Jonas
Robbe-LKPG
ingen org s2a kör ifrån en 286hk m3a om man kan köra.sett m3a piska chippad s2a
BmwMutte
Robbe-LKPG: Det har jag inga problem att tro på..
32
54
325-TDS
BMW 535D M-Sport Touring -06 Snart
S2:orna går jävligt bra..mycket bil för pengarna..polarns M3:a fick spö av en S2:a med chip och avgass o filter..:)..har kört en orginal S2:a..gick jävligt bra. så en 325 är långt efter en sån.
Amen

Om vi säger såhär:

En 3.0 m3 får smisk av en S2 93- original och en M3 3.2 har väldigt svettigt upp till 100, sen drar den ifrån.
Min S2:a jag hade förut hade runt 310-320 hk och den blev jag ifrånåkt av polarens chippade M3:a som gick väldigt bra, han drog väl ifrån mig efter 150-160 typ.

Så snacket om 325/535... haha!

det är tur att jag är som jag är, eftersom jag inte är som jag ska!
Audi Coupé S2: 6.0s
BMW 325 Coupé E36: 7,6s
BMW M3 E36: 6,0s
BMW 535i -84: 7,2s
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Ha kvar Bimmern som sommarbil och köp en Audi 4WD som vinterbil= ultimat kombination.

Sexan låter underbart, men på vintern så suger faktiskt rwd. Har kört både Volvo och BMW. Audis femmor låter riktigt skönt dem med. Lagom trimmade då.

Nu i vintras har jag haft farsans AUDI A3 1,8Ts Quattro som bruksbil. Har aldrig haft så roligt i hela mitt liv, att köra med långa fyrhulsställ och ta sig fram överallt är helt underbart.

Körde på breda slitna sommardäck precis när snön kom och man körde ifrån alla, biljäveln vägrade ju spinna fastän det är 180 hästar. Värre när man skulle bromsa, det var fullständigt livsfarligt, så jag bytte till vinterdäcken ganska fort.

Har du råd så är det mitt råd iaf;)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Mike: Det är nästan 2 år sedan frågan ställdes så jag tror inte den fortfarande är aktuell men man vet ju aldrig, en del suger länge på besluten ;-)

___
//Ulf
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Hoppsan...det tittade jag inte efter.

Nåja....bättre sent än aldrig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.