|
|
|
|---|---|
| Tja! Har en 525i E34 årsmodell 90. Nu visar Check Controllen att det är dags för INSPECTION och samtidigt OILSERVICE. Det jag nu fick veta av en kompis var att när det är dags för detta, när det är RÖD prick i datorn, så stryper datorn automatiskt bilen motoreffekt för att spara motorn. Är detta verkligen sant??? Och i såfall när gör den det??? | |
|
Utan att veta...men jag tror det är så. Jag vill också påstå att bilen så småningom blir lite mer svårstartad och går lite ojämnare. Nolla servicedatorn efter service! Har någon annan samma erfarenhet ?? /thomas |
|
|
Ja ni... ni har blivit riktigt grundlurade! Det finns absolut inget sampåverkan mellan "servicedatorn" och motoreffekt!! Många sådana historier kommit och gått under årens lopp... men hälsa kompisen att detta bara är skitprat. Men se till och ge BMW:n service i alla fall... den är värd det :-) Jocke W |
|
|
Den där lilla röda pricken...är du säker på att den inte har funnits där hela tiden? Har nämligen för mej att det tänds en liten diod om det har varit nån och skruvat i trippmätaren. Fast den lilla röda pricken sitter ju inte i färddatorn..utan snarare brevid trippmätaren om jag inte minns fel... Andreas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.