AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
550

Glykolminskning

Mi
69
Mietek
BMW 318IA-92
HEJ,har en fråga gällande min BMW 520i-89,det minskar glykol i expansionskärlet,det finns inga läckage någonstans,det finns inget vatten på oljestickan och ingen olja i glykolen heller,temperaturen varierar inte heller,bilen går som en dröm,bilen har förresten gått 20000 mil och är sv,såld,har haft bilen cirka en månad och har fyllt på cirka två liter glykol,någon som känner igen sig.

520i-89
joakim_e
jepp, ryker bilen då den står på tomgång?
Kan vara så kul som att den trycker in vatten i motorn utan att det syns på oljan eller i glykolen, utan den förbräner det.
Eller om du har tur så är det bara fjädern i kylar locket som är sliten.
Men oftast är det toppen eller packningen som pajjat.

// Joakim
Min gammla 525a gjorde likadant,men så en dag så kom det ett brev från BMW att jag skulle få ett nytt kylarlock om jag ville, eftersom det tydligen var vanligt att det var fel på dom,så jag åkte förbi och hämtade ett lock och problemet upphörde helt.
Mi
69
Mietek
BMW 318IA-92
TJENA joakim,bilen ryker ingenting,varken blått eller vitt,tack för tipset om kylarlock,får börja med det,klart billigaste alternativet.

520i-89
y.
35
y.ymer
525IA touring 92
i min 525 försvann åckså vattnet det var topplåcks packningen men jag hade tur för jag får det fixat på garantin

y.ymer
Dr_Mario
jag drog åt kylarlocket hårdare på min 525 och då slutade det. Det läcker ut lite ånga därifrån om man inte drar åt nog
donner
Gör en provtryckning av kylsystemet,det bör ge svar på om systemet är tätt.Jag tappade kylvätska på min 525-91:a det visade sig vara värmepaketet som "Frusit"sönder.Om du har det felet blir det en hel del imma på insidan vindrutan när du använder värmen,det luktar glykol också.
Hoppas det är något enklare och billigare fel på din pärla.

vi
121
viruz
523i touring-00
Jag samma problem i min 525i-91:a! Så fort jag använder värmen så får jag imma i bilen,,enda sättet å får bort den på för mig är att jag slår på kall luften!Ett nytt värmepaket kostar 1600kr,,men vad kostar det att får bytt?Det tar nog ett tag å byta det!

Peter (Bmw 525i 24v-91)
donner
Jag fick betala totalt 5500kr.Detta var dock inte hos BMW.

vi
121
viruz
523i touring-00
Jag har ringt å kollat på en bmw verkstad nu,,och dom skulle ha ca 2700kr med byte å allt inräknat! så det var inte så dyrt,,ska nog beställa tid!

Peter (Bmw 525i 24v-91)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.