|
|
|
|---|---|
Axel |
Mitt problem är att värmeventilen till vänstersida är fullt öppen,så nu undrar jag var dessa sitter placerade och vad tror ni BMW tar för att byta den. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
Axel |
Ingen som vet? Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
en av mina avgasventiler var trasiga , då blev dom tvungna att lyfta toppen...antar att man måste lyfta toppen för att byta din värmeventil också? så kan bli dyrt |
|
ErikNilsson |
Detta kan du väl ändå inte mena? Att man måste lyfta toppen för att fixa om värmen har hängt sig på ena eller andra sidan. Är inte det en slags magnetspole som styr detta? /Erik |
| Jag förmodar att du har klimator när du nämner att du har två st ventiler. Helt riktigt att det är en slags mangnetventil till regleringen. Paketet med de två st ventilerna sitter på torpedväggen brevid bromsservon. Enkelt att byta själv och spara slantarna till roligare bitar. Kostade mig 750 spänn på skroten. Hittade den på en 325 -95 som hade gått 3400 mil!!! Skrotarna har ju till vana att ta betalt med "halva nypriset" för delar de säljer, så omkring 1400:- plus montering är nog troligt att det går på. | |
|
Tjenare. Jag köpte vattenventiler (magnetventiler) till min 325 -94 på BMW och betalade ca 800 kr. Har klima i bilen så det sitter 2 st ventiler brevid varandra. Mitt problem var att jag inte fick värme in i kupén, dvs de öppnade aldrig. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.