|
|
|
|---|---|
|
Hej har fått tag på en uppsättning 16 tummare som e 8,5 tum breda... min bil är sänkt ca 4-5 cm "528 e28 -86" Jag undrar om dom får plats i hjulhuset? Ngn som vet? O sen undrar jag hur brda däck man bör ha på ett par sådana fälgar... vill gärna vetqa vad man minst "bör" ha o mest "bör" ha. O sen en fråga till "blev många frågor" om man vill ha tyskstuk på däcken, alltså alldeles för smala däck hur smala kan man då ha på ex den fälgen? Mvh//Tobbe mkt tacksam för svar. Bakhjulskrafs ROCKAR!! | |
| Ingen som vet?? | |
| Om de passar beror på inpressningen. Jag har 8,5" breda 17"-fälgar till mina två senaste E28:or men har blivit tvungen att bearbeta bakre skärmkanten en aning för att de inte ska ta i. Har dock hört att det finns de som inte behövt göra det, så mitt tips är; prova! | |
| Apropå den andra frågan så har jag 225:or på mina fälgar och det är ganska lagom tycker jag, ser normalt ut. Gillar personligen inte "tysk-stuket"... Är däcken smalare än så är risken för skador på fälgkanten mycket stor. Det bredaste däcken som brukar rekommenderas är 255 har jag fått höra. | |
|
Oki men då ska d nog inte va nårra större problemas! Hur har du gjort om bakskärmarna? har du kapat lite av det inbokade eller valsat? då borde ju typ 205 sitta som ett smäck... ang kantstöttning så e de inga problem eftersom jag inte har någon flickvän : ) "FLINAR" tack för svaren. Bakhjulskrafs ROCKAR!! |
|
|
du kan juh inte ha 205 på en 8:5" bred fälg?.... det ser juh ut som fan.. 235or helst, i gränsfall 225.. /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Beror nog helt på ET , vet folk som har 17x10" utan problem med 255 bak på e28 , även folk som har 18x8,5 sänkt 5 cm och 235:or runt om , tar i lite granna men är det bara 16":are ska det nog inte vara nå problem om inte ET:en är helt vriden /Mvh Göran |
|
|
Ok tack för tipsen men om man vill ha tyskstuk på fälgarna så ska man ju ha smalare däck... 215 då? dom ska luta inåt.... : ) e tyskstukkåt sen x antal år tillbacka : ) Bakhjulskrafs ROCKAR!! |
|
| Jag hade ju de där plastskärmbreddarna som tillhör M-paketet så jag plockade helt sonika bort dem och kapade med en vinkelslip och återmonterade sen plastsjoken... | |
|
Ahaja... fattar inte hur dom där breddarna ser ut?? Har sett m535:or men alldrig lagt märke till breddnignen? nån me bra bild? 12 tums ratt e MANLIGT :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.