|
|
|
|---|---|
| I farter över 50 km märks det mest.. ratten skakar väldigt mycket framm och tillbaka.. Ingen skilnad när man bromsar. Det är inte spindellederna, vad kan det tänkas vara? | |
|
Det kan vara silentblocken, bakvagnen känns "svajig". Om du har bytt fälgar eller sänkt bilen utan att ha gjort en hjulinställning kan det vara det. |
|
|
Allright kan va värt att göra det.. ingen aning ifall tidigare ägare tänkt på detta. EN hjulinställning kostar ju inte speciellt mycket har jag för mig tack! |
|
|
En hjulinställning är inte dyr, samtidigt sparar du pengar på däck, bussningar och leder. |
|
|
hjulinställning går på runt 500-700kr, se dock till att göra det på en större bilverkstad där de riktar in hjulen med laser, så det blir perfekt, det är värt de extra pengarna. -------- Min 318iS finns på Länk |
|
|
bromskivorna Mvh/Soki Länk |
|
| Om ratten skakar så borde det väl inte vara hjulinställningen? Obalans i hjul(en) kanke? | |
|
Precis som K skriver är detta du börjar med o kolla upp fälg,däck,obalans brukar komma smygande från 50 för att bli värre till 70-80 sen uppåt 100 brukar det plana ut igen. Detta är det ´normala´obalans fallet sen finns även Onormala. mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Det lär ju vara obalanserade fälgar. Kanske tappat nån vikt? |
|
| särskilt om man har klistervikter, de lossnar skitlätt | |
| Skev fälg?? | |
|
Till att börja med är det rätt fälg/däck för bilen? Är det rätt storlek på navhålet på fälgen? (behövs det centreringsringar som saknas i nuläget?) Vilka fälgar är det? (storlek, inpressning och tillverkare) Vilka däck är det? (storlek, tillverkare, modell och ålder/skick) Är fälgarna runda? Är däcken runda? Är hjulen balanserade? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.