|
|
|
|---|---|
|
Har fått olika bud på vad är det för chassi som sitter på Z3 Coupe 2.8 och 3.0. Det har sagts att det sitter samma som på M coupe men det har oxå sagts att detr inte är det. Vad som är sant? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Är det verkligen ingen som vet? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Mja Jag läste på lite om Coupeerna innan jag köpte min, men jag är ingen expert ska jag villigt erkänna .. Som jag fick det till efter lite smurfande på nätet är det M-chassie som standard på 2,8 Coupe. Dvs samma M-chassi som finns som tillval till cabbarna. Andra dämpare, fjädrar o krängningshämmare antar jag. M-coupen och M-roadstern däremot har en helt annan kraftigare bakvagn vad jag kan förstå. De har även lite annan hjulbas pga det (skiljer några mm). |
|
|
det är alltså det jag hörde först men fick sedan olika bud. tack _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tjena Jag har letat runt lite efter en sänkningssats till min M coupe och då har jag för det mesta hittat till 2,8 och 3,0 men inte till min och de som är till 2,8 och 3,0 passar inte till min, så jag antar att det är olika chassin. Det kan ju också vara så att M redan är sänkt lite jämfört med 2,8 och 3,0 och därför rekomenderas inte dessa sänksatser till M då det inte skulle bli någon skillnad. Beträffande bakaxeln är den en annan än på 2,8 och 3,0, men vad som är olika vet jag inte. /Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.