|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har koll på vad man kan göra åt sina flagnande rails på en E34 Touring? Är även intresserad på hur man monterar bort dem? /Mattias | |
|
man får lossa innertaket. Jättekul.... |
|
|
Kan ju glädja herrn med att mitt har börjat bubbla höger bak. Nytt räcke 1000kr plus bytet:( Men det är bara att fixa till man vill ju ha toppfinish:) ASken |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Detta är katastrofalt dåligt av BMW. Kvaliteten på underbehandlingen är väldigt varierande redan från fabrik. Borde vara ett garantiärende enligt mitt tycke. Jag har en perfekt rail och en som var bubblig redan när jag importerade min bil 1999. Eftersom min bil bara var tre år gammal och garantin fortfarande gällde så försökte jag på ALLA sätt få den felaktiga utbytt på garantin, men icke. Var i kontakt med både min lokala handlare, BMW Sverige och BMW i Tyskland samt även via klubben (Bosse J.). Jag fick flera olika förklaringar av BMW, bl.a. att detta var en extrautrustning som inte omfattades av garantin, att railsen skulle utsatts för yttre påverkan (solljus, avfettning o.dyl)! Men min ena är ju perfekt, så allt detta anser jag bara vara bortförklaringar från BMWs sida. Jag har en egen teori, det stora flertalet av dessa rails är av undermålig kvalitet och det skulle kosta BMW en MASSA pengar om man låt någon få dessa bytta på garantin. Vore intressant att få reda på hur många här på listan som har dåligt lackerade rails. Kanske vi kan slå oss ihop och ge oss på BMW igen, Bert-Ola BmwCS #2423 |
| Vår 525TDS Touring -96 har också fått bubblor på Railsen. | |
|
Jag har vissa tendenser till bubblor på min -95:a. Främst på ena sidan (förar-sidan) har det börjat. Ser riktigt "B" ut på en i övrigt fin bil. Men, det är nog som Bert-Ola skriver, att kvalieten är ojämn och låg... Mvh Patrik Nilsson, Karlskrona ________________________________ Träff i Karlskrona! Länk |
|
|
Min Touring är befriad från allt vad bubblor, flagnande och övriga skavanker på taket. Men så sitter det ju inga rails på min bil :) MEN, om man har rails och vill demontera bort dem helt och hållet. Måste då någonting åtgärdas på takplåten¨? Eller sitter railesen i de spår där takräcket sitter på E39:or utan rails? |
|
| Självklart har man ju flagnande rails!!,båda mina e så gott som blästrade,kompositlack!jo tack,bmw vill att man ska låta dom montera nya för en sisådär 7000 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.