|
|
|
|---|---|
|
Hej alla.... Jag har en god vän med en 320i Touring E36, vars klima har råkat ut för det felet som verkar vara otroligt vanligt på den digitala kliman, nämligen att den slocknar går mm, ja ni vet vad jag menar. Han har nu fått ett pris på i runda slängar 3000:- för att byta ut panelen, är detta ett normalt pris. Har sett prisuppgifter på allt från 2200:- till..ja mera..=) Och vad jag har förstått så ska det ställas in och hållas på efter bytet så det är inget man gör själv? Kan ju bara för informationens skull säga att den killen jag talat med på BMW hade inte ens hört talas om att det var problem med detta på dessa bilar, dålig koll eller är problemet kanske inte så stort?? Ha en bra BMW-dag! | |
|
Jag betalade 2500 kr för material och arbete hos auktoriserad BMW-verkstad. I och för sig är det inga större problem att få ut panelen själv men huruvida man kan göra själva bytet själv vet jag inte. Det tog iaf inte många minuter för verkstadskillarna att göra det på min och det kostade strax över hudralappen i arbetskostnad. /Erik |
|
| Jag hade samma problem. Aros (Västerås) fixade det för 800;. Tror dom lödde om. | |
|
Den kostar ca 2300:- och själva bytet är enklare än att byta torkarblad. Jobbet borde inte kosta många hundralappar. Jag har samma problem men det hjälper inte att byta panelen i mitt fall. Har lånat en felfri panel men problemet kvarstår. Blir nog ett fall för verkstan. M-pirre, vet du var dom lödde? |
|
|
Hej! Går att fixa till själv, har gjort det. Löder om kondensatorerna så blir det bra sedan. FLAYEN |
|
|
Tack för tipsen. Jag har nu varit och rivit ut panelen och bråkat runt lite med den, och kommit fram till att om man är och joxxar med kontakten på baksidan så skuttar den igång, om man lyckas hålla den i rätt läge så går den en längre tid.....är det symptom som även ni haft?? flayen: Är det mycket att löda, jag är inget stööre proffs på den biten, men det lär ju inte skada att försöka kan jag tänka mig, har du eventuellt några bilder på hur det ser ut innanför plaset?? Tack på förhand |
|
| BjörnB: Tyvärr vet jag inte var dom lödde, men du kan ju alltid slå dom en signal. | |
Neostar |
M-pire: Har du telefon nr till Aros i Västerås? Är det en vanlig verkstad eller?? |
|
Hej! Jag hade samma problem med kontakten, när man tröck på den så hoppade kliman igång. Lätt då att tro det är lödningarna på kontakten.... MEN det är lödningarna på den intilliggande kondensatorn som är tjuven i dramat. Skrapa bort skyddslacken försiktigt (det är inte lätt) löd om alla kondensatorer du hittar. De sitter på samma kretskort som stora kontakten är lödd på. FLAYEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.