|
|
|
|---|---|
|
Tjenna! Jag undrar om det är någon som vet om jag kan ta topplocket från en BMW 518i årsmod -83 och sätta det på min BMW 518i -88 med M10 motorn? det blir billigare än att byta alla insugventiler som jag är i behov av. (råkade ställa kamaxeln fel efter byte av topplockspackning) All hjälp uppskattas MVH: Johan | |
|
Ja. Toppen är identisk. Då gäller det dock att kamaxeln står rätt denna gång.... Sådeså |
|
|
ok.....va skönt. får nämligen topplock å hela skiten för en struntsumma av polarn om jag vill. På verkstad skulle de ha runt 2500kr svart för byte av alla ventiler, ventilstyrningar, ventiljustering och montering av topplock oh tändinställning. detta var exkl material. iofs va det billigt med tanke på att det är en verkstad, men ändå. 500-1000kr vill han ha för toppen iaf. en liten fråga till: 157 HK på M10 motorn (1.8), kan det stämma. Förra ägaren nämnde det efter att jag köpte bilen.............. Nåväl.....tack för tipset. |
|
| Om den är turbokonverterad går det kanske att nå 157 hk, annars är det nog 105 enligt modellguiden | |
| då får du nog jacka kolven för att få den effekten!;) min har 105 slöa hästar.... | |
| Kolvarna har redan jackats, fast på ovansidan.... Det arbetet skötte min insugningsventiler när kammen hamnade fel :P ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.