|
|
|
|---|---|
|
Jag har just satt ihop 323:an efter vinterns topp renovering. Så idag när jag startade upp bilen vågade jag bara ha igång den ca 20 sekunder pga att motorn sjöng illa, gick högt (inte knackningar) + att jag inte vågade längre, måste fixa en ny sladd från oljetrycks givaren. Ventilerna är förövrigt justerade 0,25 vid kall motor. Fråga 1: Vad kan det bero på att motorn låter såhär?? Gråga 2: Sladden från oljetrycks givaren, går den raka spåret till lampan i instrumenteringen eller ska den till ytterligare till någon form av box/givare?? Tack på förhand !!! | |
| Sjöng illa??Du får nog beskriva lite bättre vad för ljud som lät "fel".... | |
| Var det absolut första gången du startade upp efter renovering? Det tar en stund för oljan att gå runt ordentligt, så låt den gå ngn minut eller 2 så låter det säkert bättre. | |
|
Absolut första gången! Ska låta han gå längre sen när jag fixat oljetrycks sladden, känns mycket bättre när man kan hålla koll på olje trycket =) Dawwe.. Låter som vanligt fast dubbelt så högt (mekaniskt sett) Tycker också det låter som ventiljusteringen hade gjorts med för stort spel men det är som det skall vara. |
|
| Kimpan:De e bättre me lite mer ventilspel än tvärtom....killen som ställde ventilerna kanske visste detta....Dock skall det "sjunga" fint från ventilknastrandet över 2000 varv.....inget tick!!!Säker på att du fått tillbaka kamremmen korrekt? | |
|
Nu har jag låtit bilen stått o gott ca 20min och oljudet försvannn ! Nu är det bara det att motorn hurklar = går ej på alla cylindrar över 2000rpm men detta beror nog på att toppen är portad & planad så fördelaren vrids lite fel pga planingen, blir & justera detta sen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.