|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hubbe: Grattis! Dina vänner är dock allt annat än vänner när de hittar på såntdär. Du får se till att ge igen med samma medel när de är deras tur. :) Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
HAHAHA...25´ ja det är inte klokt! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
Wendtan: Tack, tack. Jo det kan du ge dig på att jag skall ge igen.... Det värsta är ju att när jag har haft telefonen avstängd så har folk kollat upp namn och alla andra telefonnummer så nu har det ringt på tjejens mobil som också är registrerad på mig. Antar att telefonsvararen hemma är knökfull....... Har nu börjat svara och förklara att det var ett skämt, folk är förstående och skrattar gott. De säger sig ha gissat det men ville chansa iaf... Just kommentaren om att brudklänningar är dyra borde ju ge en fingervisning om vad för annons det är. |
|
|
Hehehe....akta dig. Polarna kanske loppis hemma hos dig och har sålt halva hemmet för att finansiera svensexan. Har också råkat ringa 2 ggr tidigare på sådana kompisbluffannonser. Oftast fattar man att det är nåt skumt men ibland kan man inte låta bli och ringa. |
|
| Nej, chansen att det är något pucko som inte har koll på priserna lockar ju. | |
|
Hubbe, Har du mailat blocket och bett dem ta bort annonsen? Blocket granskar ju alla annonser manuellt innan de läggs upp, du bör kunna be dem att "spärra" ditt telefonnumer eller något... Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Har mailat, men de är inte lika snabba som här på bmwbörsen, där försvann annonsen så fort jag skickat mailet. | |
|
Länk Hubbe: Sugen på båt ? ;) Länk |
|
|
Ja så ser min båt ut, alldeles riktigt.... Den ska inte heller säljas. (inte till det priset iaf...) Suck, telefonen går inte att sätta på. Blocket agerar inte på mailen jag skickar... Fantastiskt vilken genomslagskraft blocket har! |
|
| Äntligen har blocket reagerat och tagit bort telefonnummer på annonsen. (Bara båten dock) jobbar på bilen.... | |
|
Hubbe325: skicka ett mail till marknad@blocket.se och skriv rubriken i stil med denna annons är införd utan mitt vetskap i versaler. funkar inte det inom ett par timmar så maila mig direkt så skall du får en direktadress så det tar hus i h....e:) Mvh Asken. |
|
|
Hahaha det där är verkligen ett effektivt practical joke :) Jobbigt som fan för dig hubbe, men jag skulle tro att dina "kompisar" skrattar aset av sig..... Men många grattis till det förestående giftermålet! Hoppas fästmön inte får kalla fötter av alla skumma telefonsamtal hon får ;) __ Länk |
|
|
Heh... det hela tog en rolig vändning... Blocket personalen reagerade tillslut och plockade bort telefonnummer och texten "Maila inte!!! Ring" ersatte den med "Maila!" Vilket gjorde att den som annonserat fick en hel del mail imorse.... (ja han hade använt jobbmailen....) Så nu är bägge annonserna borta! |
|
|
Hubbe: Kändes rätt bra när han fick en hög med mail va? :D Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
YES!!! Men det ringer fortfarande folk... inte så många men 5 st hittills idag... Roligaste samtalet var killen som jag sa att bilen var hans om han tog sig hit innan kl. 4 (klockan var halv och han ringde från 091- nummer...) Han blev lite knäckt när han hörde att bilen fanns i stockholm.... |
|
|
Kul grej det var en annons för x antal år sedan i sydsvenskan där de annonerade ut en porsche 911 turbo (endast 1 år gammla på den tiden) bilen var fullutrustad och priset var 1 kr... det var inte så många som ringde eftersom alla trodde det var ett skämt visade sig att det var ett rikt par som hade skiljt sig och manne sa att han skulle ha häften av allt så frugan annonerade bilen och den såldes för 1 kr 50 öre var .... Mvh/ Daniel Länk |
|
mackan325 |
Det verkar förekomma frekvent.... Länk :-))))) |
| Jepp urgammal skröna, (kan ju ha hänt) men den har jag hört sen jag var 10 eller så.... | |
|
Ringde själv på en Mazda Miata en gång (år 1995, de var rätt nya då) för det stod att den kostade 35000kr i annonsen i DN (var hos syrran i sthlm för tillfället). Priset var rätt men bilen var såld. Hon som svarade lät som att hon var 90år och anledningen till att hon sålde var att hon inte hade fått ha körkortet kvar och hade "ingenstans att ställa den iallafall". Pratade säkert i 20 minuter med tanten som var mycket trevlig, hon sa att hon skulle rycka ur telesladden efter mitt samtal. Synd att man ringde så sent som 06:30 :-( Detta är ingen skröna utan first hand... Så visst skall man ringa även om det är lågt pris, det KAN ju hända att det är ett riktigt klipp. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.