AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
448

E 38 på cardomain

Scheckheft
Hej, nu har jag lagt ut lite bilder och info om båda mina 740 som jag ägt/äger.
Adressen:
Länk
Hoppas fler lägger ut sina E 38:or där. Man är i gott sällskap där :).

Mvh
Scheckheft

Länk
wiseguy
Din Shadowline är lite "skrämmande". Däremot din -95a ser jävligt fräck ut, likadana fälgar som på min -96a 740 om jag inte misstar mig. Var det 18tums på den ?

Fred
Scheckheft
Hej, nej 17 tums på min fd 95:a + att den är sänkt (Alpina). Shadowline "skrämmande"? Jag lovar den är väldigt snäll ;). Efter att ha ägt både med och utan krom tycker jag att Shadowline är snyggare. Som sagt, hoppas vi får se fler svenska E 38:or på cardomain.

Mvh
Scheckheft

Länk
wiseguy
Jag måste väll ta också skaffa en kamera först, finns nog inga andra problem :)

/Jo, ja har fortfarande ingen CD växlare

MVH
Fred
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hej!

Läckra bilar! Jag tycker nog dock att den orientblå var snäppet snyggare(inte SÅ såld på svarta bilar) :-)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Usch vad sugen man blir på en E38 när man ser dessa bilderna! Jag måste hålla med Kalle om att -95:an såg otroligt bra ut, jag är mycket svag för Orientblau metallic i hop med ljust läder.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Din orientblå var riiiiiiiiiktigt fiiiiiiiiin!!!!(Hur många gånger har jag sagt det Scheckheft?) ;) den svarta e oxå fin men jag gillar krom runt fönstrerna. Sedan det här med inläggen som du har lagt titan färg på vill jag oxå ha, har ju sett alla bilder på cardomain som du länkat mfl. men vågar ändå inte ta itu med det själv, vet du någon som gör det åt än?

Mvh/Soki

Länk
ta
144
tamtech
750i -00
Hmm... extremt lik min 750, andra fälgar bara o dekalen på luckan.. lite avis på bakkliman, men jag har två telefoner... hehe.

ska fixa lite pics...
Härligt med klima även bak! Det kan väl inte vara så vanligt? Vad kostade det extra när bilen var ny?
Scheckheft
Hej, tack för alla positiva reaktioner! Varför sälja sin Orientblå som man var väldigt nöjd med? Dels ville jag ha 4,4l motorn, dels saknades en del utrustning som jag ville ha:
Komfortstolar, sidogardiner bak (ett måste när man har barn). Även sitsvärme bak uppskattas av passagerarna.
Soki: ang lackeringen, kom upp till Luleå ska jag göra det åt dig. Annars är väl en lackfirma i Uppsala närmaste alternativet.
Oskar: vet tyvärr inte vad det kostade med kliman bak när bilen var ny. Så hemskt vanligt är det inte. Kan säga att bilen jag äger nu gick som Direktionsbil hos BMW AG i München fram till mars 97. Därav den ganska omfattande utrustningen.

Har nu lagt till lite nya bilder + text på min sida:
Länk?
page_id=351987
(s 8 -10)

Mvh
Scheckheft

Länk
Scheckheft: vågar inte låta någon i uppsala röra min bil i onödan ( du vet säkert varför) . Får se om jag tar en sväng till stockholm via luleå nångång i sommar ;))))))) men har faktiskt släkt uppe i skellefteå så omöjligt är det väl inte hehe. Finns d fler här som har sina bilar på cardomain?

Mvh/Soki

Länk
Scheckheft
Hej, Bimmerman har sin bil på cardomain, Swedish Phatmobil + en till svensk. Hittar dock tyvärr inte länken dit.

Mvh
Scheckheft

Länk
www.cardomain.com/id/netsix

Den är till salu.... 179.000:-
mm e fin, har sett den några gånger på stan, men den e inte tonad längre?

Mvh/Soki

Länk
Soki

Menar du min så visst är det ännu tonat runtom.
Bimmerman: såg den utanför berzeli men såg ej tonad ut:// såg även på ett annat ställe då ja titta lite men såg inte tonad ut. du har svagt runt om el? Kanske inte märker så stor skilnad på natten.

Mvh/Soki

Länk
Scheckheft
Hej, hittade de två andra svenskarna på cardomain (förutom Bimmerman)
Länk (E 32:a)
Länk

Mvh
Scheckheft

Soki

50% genomsläpp fram och 35% bak så det är en ganska ljus film.
okej, det såg diskret o snyggt ut allafall...men d måste kostat en del .:)

Mvh/Soki

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.