|
|
|
|---|---|
|
Det är så man börjar gråta, under 3år nu har bilen stigit med 1000:-/år. Skall man verkligen behöva betala 6.300:- för helförsäkring för en 318 -95? Har ringt runt till de flesta försäkringsbolag men original försäkringar är billigast (dyrt). Här är de bolag jag har pratat med : SalusAnsvars : 7500:- Original Försäkring : 6300:- Trygg-Hansa : 9100:- IF : 7000:- Är 29år ,bor i göteborg, eget låst garage, 11 skadefria år, dubbla startspärrar, märkta rutor, godkännt larm. Om det inte finns något billigar blir det till att sälja bilen å skaffa sig en volvo eller liknande. //Niklas | |
| Använd "sök funktionen".. annars kan du ringa folksam/okq8 också.. ;) | |
| Länsförsäkringar då? | |
|
www.aktsam.se I mitt fall har de nästan halva priset jämfört med dem flesta andra bolag. De försäkrar dock inga sport/värstingbilar men en 318 är inga problem. |
|
|
glömde skriva det att bilen är import. Pratade med aktsam i går och de försäkrar inte import bilar :\ Därför skrev jag inte med det i första inlägget. Kollade på folksam.se och de ville ha 7200:- för min bil. :/ Får ringa länsförsäkringar och höra med dem. Mer förslag grabbar. //Niklas |
|
|
Just det, värstingbilar OCH import är det dem nekar... Jag tror övriga bolag ligger rätt så lika när det gäller min bil iaf. |
|
|
Testa www.insplanet.com Det är ju trots allt gratis så varför inte prova? När jag hade en Volvo 480 TIC anmälde jag mig där och några dagar senare fick jag ett samtal där jag fick förslag på en billigare försäkring än vad jag hade... Ibland när jag saknar henne klickar jag här: Länk |
|
|
Länk här kan du få hjälp mvh uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.