|
|
|
|---|---|
|
Jag har på min baklucka och ska lämna in för rostlagning och lackering(4400.-) Någon mer med relativt "ny" bil som lagat rost och hur mycket kostade det i så fall? Dyker det upp rost på fler ställen? | |
|
Rost på en 96:a , Du måste skojja ?. Flytta upp hit till norr och få slut på detta elände :) MVH ATG |
|
|
Skulle det inte bli billigare att köpa en begagnad fräsch bagagelucka på skroten och lämna in en på lackering? Det kan ju vara värt att kolla upp det alternativet. Ibland när jag saknar henne klickar jag här: Länk |
|
| förvissa dej om att lack firman verkligen kan sitt jobb, det finns bara ett sätt att fixa rosten, men man kan dölja/måla "bort " den på hundratalssätt,fråga om dom har nån garanti för återkommande rost på samma ställe,kan dom inte lova dej nåt, åk till nån annan. | |
|
Jag fick rost runt låset på bagageluckan förra året på min 520-97 som jag fick åtgärda. BMW CS #5206 |
|
|
Min är inte vinterkörd, så jag har bara pyyte små fläckar på kanske 5 ställen. de e de där jävla saltet som sabbar. ska låta min gå första vintern ute nu, så det blir o tvätta OFTA. I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
Tjena X-ray! Om ja va du så skulle jag inte vinterköra 325:an om den aldrig har varit vinterkörd tidigare... Med tanke på att du har några få små fläckar så kommer dessa att blåssa upp på en gång när de kommer i kontakt med saltet :( Det tar ca 3-8minuter för saltet att börja fräta på bilen om det är runt 0 grader :-( Så det blir till att tvätta OFTA som du säger... Men var 8:e minut blir ju relativt svettigt :) Ville bara säga det om du ska vinterköra den, så du vet vad du ger dig in på :-/ Ha det! Mvh Tobbe |
|
| Även runt bakljuset, under självaste insatsen så finns där rost. Som "tur" är så behöver de lacka om hela bakdelen av bilen och lagar då även rosten runt bakljuset "automatiskt". För bannat dåligt att det kommer ens en tillstymmelse av rost på de bilarna. | |
|
Tobias: tack för varningen, men jag har inget val, tro mej, jag vill inte ge mej ut på vägarna i för de första en bil som inte är vinterkörd (dom senaste 9 åren ska de va, gått 4000 mil på 9 år) och en motor på 179hk, går ju inte köra på grusvägar utan att de spinner =) nästan i iaf. funderade på o köpa en skrot hög under vintern, men jag har tyvär inte råd me en cykel engång=). och så får jag förhoppningsvis körkortet i November, vem vill låta fina bilen stå dom först gångerna man kör ? =). I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
| En bil ska ju faktiskt köras. Det här med saltet är ju ett problem men ser man till att tvätta bilen regelbundet och då också underredet så håller den sig. Jag tvättar min alltid i automattvätt, utan borstar. Ska göra en rejäl handtvätt nu i nästa vecka och fylla i stenskott etc. | |
|
Jo visst ska en bil köras! Det är helt riktigt, men personligen så tycker jag att det beror på vad det är för bil. Om man är riktigt rädd om den och pedantisk så undviker iallafall jag vintern. Jag har gjort misstaget att köra min 320 under vintern. Den har ju vart vinterkörd tidigare förvisso, men men. Nu har man fått den massa nya stenskott. Fyllde i alla igår, men det e inte kul :( Då jag skall köpa en (Alpina) =) ivår så ska jag sälja min 320 efter sommaren. Jag lider när den körs under vinterhalvåret, så då känns det bättre att ngn annan kan ta över den och vårda den ömt. Blir till att ha en sommar och en vinterbil. En 325ix skulle väl inte va så tokigt som vinterbil??? =) Jaja, nu e det vår iallafall så det e bara å putsa! :) Ska ut å slutföra min helrekond idag. Blir till att göra hela inredningen! Lägger nog upp lite bilder sen :) Ha det gött! Mvh Tobbe |
|
| Jo det hade varit gött om jag kunde behålla min 316 som vinterbil. Jag har fått lära den hårda vägen hur dåligt rostskydd BMW har. Min baklucka ska lagas och lackas om, rostangrepp. 4400.- är det billigaste jag hittat än så länge. Min bil har stått i värme garage och jag har bara haft den några veckor. Köpte den med rost på "köpet" men för ett bra pris. | |
|
jag hade tänkt o åka till OK Q8 varannan vecka o tvätta...hjälper det nått mot rosten överhuvudtaget ? jag vill ju ha en rostfri bil men aldrig på en pinne att jag tänker gå hela vintern när jag precis har fått körkortet =) I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
X-ray: kör inte bilen på vintern....tips. Min ska stå nästa vinter! Rostar så innåthelvete!! Man kan nästa se hur det rostar när man står och tittar på bilen!! =) Synd att förstöra den, speciellt som din verkar så fin! Trots allt är det bara ca 4månader man ej bör köra. |
|
| Visst rostar det .. Men tvättar man bilen ofta och vaxar den nån gång i under vintern så håller sig bilen så gott som rost fri ..Plus att man på engång tar tag i dom rostfläckarna man ser ..För annars är man lurad..=/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.