|
|
|
|---|---|
|
Hej tänkte göra lite opinjonsundersökning. Som ni säkert vet kommer Polen och Ungern snart gå med i EU. Vet ej ännu hur det blir med importreglerna men ändå. Vad skulle ni säga om en fin ungerskimporterad BMW/ bil? Har funderat väldigt mycket på detta. Alla åsikter och funderingar kring ämnet är välkomna. | |
|
Det är väl som att importera bil ifrån något befintligt EUland. Gäller alltid att ha koll på om bilen är i bra skick/ej smälld/ej mätarskruvad/servad etc etc, dvs samma sak som när man kollar på bil överallt. Tror att utbudet av beg BMW i Ungern och Polen inte är alls lika stort som i Tyskland dock....men det kommer du säkert att erfara när du börjar leta.... /Simon |
|
|
Nja utbudet av BMW är kanske inte det största, finns visserligen mycket importerat fran Chweiz, men de riktigt bra köpen med svenska ögon är sportbilar Tex P911 Corvette finns också mycket 4x4 att hämta. Jag har absolut inga problem med import från ungern. undrar mest hur ni skulle ställa er till en beg bil importerad från just ungern? Dels så är de bra bilarna också importerade till ungern i ngt skede + att alla servicepapper o sådant är på ett för en svensk jobbigt språk. Det jag menar är att bilarna får en ganska rörig historia vilket kan vara avskräckande. för ev köpare. Jag själv skulle inte direkt vara överförtjust i att köpa en importbil från Polen då jag inte riktigt vet vad som pågår just där, och det enda jag hör om det är alla smällda bilar med mystiskt historia ryssar och sådana jobbiga grejer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.