|
|
|
|---|---|
M3-Jonas |
frågan gäller M5 3,6 motorn på häger varv vid fullgas på 3,4,5 ans växlar. den rycker och tappar orken, vet inte om det e spikningar, men skäns inte bra så jag vågar inte dra fult. någon ide? |
Robert V |
har själv varit med om ( 2.3 växel ) det ... diskuterat detta med en polare (M3 -96) som har fått samma syndrom o vi skyllde på att när det e inte mycket soppa i tanken o så drar man på ordentligt då orkar den inte hålla bensintrycket till insprut ... eller kan det vara bensinpumpen som börjar ge vika o inte kunna mata ordentligt ? ... käns obehagligt håller jag med om fast trots det känns det som den inte får soppa ... vet du mer så skriv in det gärna ! jag e intresserad av resultaterna ! |
|
Kolla även stiften! De kan vara dåliga utan att det syns på dem. Hur ser de ut? När byttes de senast? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ev taskigt fördelar lock + rotor.. Billy B-10 Länk |
|
Robert V |
Jonas ... har det löst sig ? om ja ... vad var det ? |
|
oxå sugen på att få reda på vad det var, har samma problem med min. att styla en volvo är som att sminka en gris!!! |
|
| Kolla mitt svar till automeister på hans fråga, du kan ha samma fel. Extremt troligt... | |
oktanoholic |
Min 535 har betett sig på samma sätt... 3 4 5 växel "kvävdes" den vid 4-5 tusen varv om man gasade fullt under 10 grader temp ute. i mitt fall var det bara givaren i luftmasseburken som va paj.. hoppas det löser sig.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.