AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
326

528i -97

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Brorsan har en inbytets bil på gång. Hur mycket kan man få för den vid snabb affär?
Svartmetallic, 15500mil, xenon,klima,multiratt,tygklädsel,regnsensor, 18" Ace hjul, + lite övrigt skit.
120'?
Mvh
Marin
Nja jag vill nog uppåt 140
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
140'?!
För kännedom.
Simon_En sålde sin 528-97 14'milare förra året för 125', dock utan xenon/18"/komunikationspkt.
Min 528iT -99 vill jag ha 150-160' och intresset har varit ganska svalt. Inte en jävel har varit och tittat på bilen. Konstig marknad :(
//Marin
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Säger som Simon "inge SCHIIIN" max 125-130.
finns en del till salu, så räkna inte för högt om du ska sälja snabbt, vill du ha mera får du nog räkna med att vänta.

///MVH Hasso
Länk

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Intresset är mycket svalt.
Räkna inte 120.000:- snabbt.
Annonserade ut min 528ia-97 allt utom navi kombi på 125.000:-
Mycket svalt intresse. sålde den för 107.000:- till en handlare.
oj var det en sedan såg inte det......... trodde det gällde en touring sedan så köper jag trakten kring 120
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
115-120' är nog ganska realistiskt. 18"are gör bilen lite mer lättsåld, tror jag. Avsaknad av SCHINN kompenseras av xenon/komunikationspkt/regnsensor.

>>Yngve
Skall inte du sova så här dags:)
//M
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Jag tror att avsaknaden av skinn är mer än så.
Eftersom det finns så många E39 till salu, så tror jag att de utan skinn blir riktigt svårsålda om man inte släpper bilen för att skambud.

Sen köper folk i Sverige hellre en bil med 11.000 "oärliga" mil än 18.000 100% säkra mil.
Verkar nåstan som om dom vill bli lurade.

OBS, detta är vad jag fått erfara när jag sålt bilar.
marin: trådar som denna: Länk gör tonårsfäder som Hasso sömnlösa..........

Är folk verkligen så SCHINN-kåta?? En sväng hos min lokale BMW nasare i Kristianstad så är det inte många av dom klippnya E39orna som har SCHINN ( Kanske ett måste på importbilar??)
Tror på 105-115' vid snabb affär utan 18', kanske 5' extra för de FETA fälgarna. Har fått uppfattningen som LME att e39 "bara SKA vara i princip FULLutrustade" för att det ska finnas ett intresse för dem.

LME, du verkar fått släppa din bil MYCKET billigt, gäller att KÖPA billigt då också.

/Simon
Kan komplettera med att jag hade:

Multiratt
stolsvärme
PDC
Bakrutegardin
Business stereo
Aspensiliver
15' org LM fälg+15 org lättviktsfälg med vinterdäck i det priset

Självklart fullservad och kontrollerad milställning

/Simon
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Nja, bilar är nästan aldrig en god investering.
Det fanns en del som ville byta, men jag ville ha kontant.

tex BMW M5-91 + 20.000:-
Volvo 855 -94 + 30.000:-
vissa är inte kloka =)
Håller med LME,

bilar är nästan aldrig en god investering. Bytesförslagen var minst sagt skamliga. Fick en massa helt orealistiska sådana när jag försökte sälja min 528i 97:a hösten 2001, t ex byta jämt med mondeo kombi 98 och dyl "den står ju i listan samma som du vill ha för din bil" var argumentet....skumt...

/Simon
För de priser som nämns här är det lika bra eller rent av bättre att byta in bilen hos en bilhandlare. Inbytespriset för en 528i -97 är lika högt eller högre än de priser som nämts ovan. Då ser jag ingen anledning att bemöda sig med att sälja privat.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det här är en importerad bil, dvs. -30% (jmf. med sv-såld bil) på inbytespris hos handlare. Det ända som återstår är att sälja privat.
bjoerck,

ditt resonemang håller om det finns en intressant bil till ett intressant pris och att handlaren kan tänka sig att byta in en importbil till ett rimligt pris. Händer då och då att dessa villkor inte uppfylls tror jag.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.