AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
885

Klimatanläggningen "piper"...

mi
7
mi98kjma
320i Touring -96
Har nyss köpt en 320 Touring E36, och är konfunderad över varför klimatanl. piper då och då (någon/några minuters mellanrum).
Någon som känner till problemet?

Tycker också det är märkligt att klimatorn inte själv kan reglera fläkthastigheten. Den måste ju väljas manuellt.
Ma
23
Malte Nilsson
328i Touring -96
Hej. Den justerar nog fläkten själv ge den lite tid bara. Är det klimat annläggningen som piper. På min nyköpta var det memo funktionen som pep då o då en symbol markerar detta i digital klockan.

ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

När jag köpte min e36a så var hastighetsgränsen inställd på 50 km/h, Varje gång man körde fortare än det så plingade det till,
sedan när man bromsade in, tex korsning rödljus mm, och acc. upp igen så plingade det det. man vart ganska fundersam.
mi
7
mi98kjma
320i Touring -96
Ja det är klimaten som piper (väldigt svagt, men ändå).
Det kan nog stämma att det piper när man passerar 50 km/h, men det piper även när jag ligger på hyfsat konstant hastighet runt 90-100.
Verkar som om den ställer om sig på något sätt när den piper?

Fläkthastigheten justerars inte automatiskt. Ställde den på minsta hastighet och tempen på 16 grader, när bilen var betydligt varmare. Men hastigheten ändrades inte...
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
hur kan man ställa in så att den piper vid en viss hastighet `? kan man göra det på E-46or också `?

Keep Your Distance This is a BMW ;)
ra
976
rawsezx

Trycker man in knappen "Limit" så ställs aktuell hastighet in.
och sedan när man passerar över den hastigheten så plingar det till. eller så får man knappa in önskad hastighet med hjälp av 1, 10, 100 och 1000 tangenten.

rätta mig om jag har fel.

// Kalle
Ma
23
Malte Nilsson
328i Touring -96
Det där med fläktregleringen verkar lite lurigt min 328 -96 funkar alla fall såhär. Ställer man fläkten manuellt i mitten så reglerar den om man höjer respektive sänker tempen på vä sida. Men grad inställningen på höger påverkar ej fläkt varvet. Jag skall byta fläktmotståndet i dagarna för min fläkt varvar upp korta ögonblick omotiverat ibland. Åtekommer om detta påverkar regleringen från hö sida.

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
rawsezx : Jag har inte knapp som heter limit på min färddator , utan jag styr allt med en spak som sitter vid ratten

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Maxad,
Kan du ställa in maxfart (hastighetspip) på din??
ra
976
rawsezx

Maxad: jag kan också styra min Färddator med blinkersspaken
men jag kan även trycka på knapparna på displayen.

jag har 2 st rader med knappar. som i folkmun kallas för "Stora" färddatorn.

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Anders , nej det är det jag vill göra men det verkar inte gå på nya karossen .

rawsezx : de där knapparna finns inte på min bil då färddatorn sitter under hastighetsmätaren så det ser inte likadant ut på bilarna men går det på din kaross så borde det gå på min också tycker man

ra
976
rawsezx

maxad: ahh trodde vi snackade e36 karossen...
Maxad:

Tror(99%säker)att det enbart är de som har navi funktion som har den möjligheten på E46
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.