|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått problem! Min hund löser ut larmet när man står parkerad. Jag har en 528it-98 med BMW orginallarm. Går det att koppla bort kupésensorn?? Och i så fall hur gör man? Inte så kul att lämna bilen olåst nar man ska in och handla en sväng. Mvh //Swempa | |
|
Det går att koppla ur kupedetektorn, kolla i din intstruktionsbok hur man gör. Jag minns inte exakt hur, men det går genom att trycka på nyckelns larmknappar i en viss ordning. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jepp det går. har för mig att man trycker in larmknappen en gång till eller nått sånt. Sök på forumet"sök inlägg" förklaringen finns här nånstans. Det står annars i instruktionsboken. ///MVH Hasso Länk |
|
de går att låsa me nyckeln också, men då låser den bara, den larmar inte på.... men den e ju låst iallafall... |
|
| Klicka på låsknappen på nyckel två gånger i tät följd. | |
|
med hundfan i bilen borde det juh räcka med att bara låsa tycker man?, eller har du en pudel? ;) /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Aha jag trodde att bilen larmades när man låser med nyckeln. För lysdioden i backspegeln börjar då blinka lika som om man låser med fjärren. Måste ut och testa lite. Tack för alla tips! Har en fin Rottwiler i skuffen så igentligen kanske man inte behöver larma eller låsa =) Mvh //Swempa |
|
| Lås med nyckel, tryck sedan en gång till du ser då att lampan på backspegeln lyser klart några sekunder. | |
|
Har också hund och plågade stackarn med larmet tills jag tog fram instruktionsboken... :)) Lås bilen. Tryck sedan igen (inom 5 sek) och du ser att lampan lyser igen precis som danielb beskriver. Att tänka på är att detta förfarande är lämpligt om du har rutorna nere eller står på en färja (då nivålarmet annars kan lösa ut). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.